• Anonym (Fulmage)

    Celluliter på magen efter graviditet, hur få bort?

    Harnästan gått ned slla kilon efter min sndra graviditet (typ 0,5 kg kvar) men har fått massor av celluliter p magen villet ju är fult som stryk.

    hur blir man av med dessa? Jag är normalt inte fåfäng men det här ser verkligen FULT ut. Struntar  i bristningarna och ett litet häng efter kejsarsnitt men celluliterna stör mig.

    Vad kan man göra? De kom inte efter min första graviditet men nj efter andra är de där i mängder. Gick bara upp ca 12 kg så det var inte någon extrem viktuppgång heller.

  • Svar på tråden Celluliter på magen efter graviditet, hur få bort?
  • Anonym (Fulmage)
    Anonym (Nja) skrev 2024-02-28 22:31:37 följande:

    Celluliter kan man inte bli av med.


    Då får jsg väll fettsuga magen då.
  • Anonym (K)
    Anonym (Fulmage) skrev 2024-02-29 04:00:52 följande:
    Då får jsg väll fettsuga magen då.
    Celluliterna blir kvar ändå.
  • Anonym (Fulmage)
    Anonym (K) skrev 2024-02-29 09:39:07 följande:
    Celluliterna blir kvar ändå.
    fast celluliter är ju fett. Har du sett en deffad bodybuilder med väldigt låg fettprocent med celluliter?
  • Anonym (Typ)

    Där skrev du ju svaret själv! Glad
    Träning är det som gäller. Det tar inte bort dom, men gör dom osynligare.

  • Anonym (Ta reda på fakta först)
    Anonym (Fulmage) skrev 2024-03-01 08:00:12 följande:
    fast celluliter är ju fett. Har du sett en deffad bodybuilder med väldigt låg fettprocent med celluliter?
    Innan du lägger dig under kniven eller gör något annat drastiskt så ta reda på fakta först. 
    Om du inte tar hand om kroppen från A till Ö så ge upp hoppet på att få ordning på celluliterna. 
    Lymfsystemet behöver vara igång ordentligt. Du behöver träna rätt för att ge kroppen de bästa förutsättningarna. 
    Väljer du den lata och dyraste vägen så kommer du sitta om ett par år på ruta 0 igen.
  • Anonym (Fulmage)
    Anonym (Ta reda på fakta först) skrev 2024-03-01 09:04:13 följande:
    Innan du lägger dig under kniven eller gör något annat drastiskt så ta reda på fakta först. 
    Om du inte tar hand om kroppen från A till Ö så ge upp hoppet på att få ordning på celluliterna. 
    Lymfsystemet behöver vara igång ordentligt. Du behöver träna rätt för att ge kroppen de bästa förutsättningarna. 
    Väljer du den lata och dyraste vägen så kommer du sitta om ett par år på ruta 0 igen.
    Och vad är rätt?
  • Anonym (Ta reda på fakta först)
    Anonym (Fulmage) skrev 2024-03-01 15:52:12 följande:
    Och vad är rätt?
    Titta på alternativ vården istället. Testa lymfmassage (mer än en och hitta någon vom verkligen vet vad de pysslar med). Lär dig att ta hand om dig själv på ett sunt sätt. Lär dig andas, inte stressa, äta rätt (och då är inte livsmedelsverkets råd de rätta).

    Titta utanför boxen med andra ord.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Fulmage) skrev 2024-03-01 08:00:12 följande:
    fast celluliter är ju fett. Har du sett en deffad bodybuilder med väldigt låg fettprocent med celluliter?
    Då får du väl bli en deffad bodybuilder med låg fettprocent. Är du villig att lägga ner jobbet eller vill du ha en dyr och snabb variant där problemet kommer tillbaka? 
  • Anonym (Fulmage)
    Anonym (Oj) skrev 2024-03-04 11:55:20 följande:
    Då får du väl bli en deffad bodybuilder med låg fettprocent. Är du villig att lägga ner jobbet eller vill du ha en dyr och snabb variant där problemet kommer tillbaka? 
    Jag ville ha svar på min fråga.
Svar på tråden Celluliter på magen efter graviditet, hur få bort?