• Kitty32

    130kr/h vs erfarenheten på CV:t?

    Sökt ett sommarjobb som jag tycker låter helt perfekt. 

    Dock blev jag riktigt tveksam när jag hörde att lönen låg på 130kr/h. Jobbet innebär ansvaret att driva en verksamhet under sommarmånaderna, med planering och ansvarig för hela verksamheten. 

    De jag ska jobba brevid kommer tjäna 95kr/h. Eftersom jobbet är från kommunen tolkar jag det nu som att det är en ungdomsannons jag sökt? Själv är jag 28år och har bred varierad arbetserfarnhet. 

    Är jag girig? Skulle ni ta jobbet trots den låga lönen om ni visste att ni skulle få bra erfarenheter på CV:t?

  • Svar på tråden 130kr/h vs erfarenheten på CV:t?
  • Kitty32

    jag är student, har flera andra arbetsplatser som betalar med som erbjudit sig. dock inte gett dessa erfarenheter. 

  • Sunflora

    130 kronor/timme är lågt men inte konstigt på något vis. Har du bättre mer välbetalda alternativ välj det istället. 

  • Sunflora

    130 kronor/timme är lågt men inte konstigt på något vis. Har du bättre mer välbetalda alternativ välj det istället. 

  • gråfågel
    Sunflora skrev 2024-03-01 23:16:44 följande:

    130 kronor/timme är lågt men inte konstigt på något vis. Har du bättre mer välbetalda alternativ välj det istället. 


    Men det är ju visst konstigt lågt. Jag känner ingen på mitt kommunala arbete som har så låg lön om de ska leda en verksamhet, knappt ens som anställda.

    Vad är det för arbete ts?
  • gråfågel
    Sunflora skrev 2024-03-01 23:16:44 följande:

    130 kronor/timme är lågt men inte konstigt på något vis. Har du bättre mer välbetalda alternativ välj det istället. 


    Lägsta lön för anställda inom kommunal ligger på 130.70 år 2024.
  • Sunflora
    gråfågel skrev 2024-03-02 00:01:37 följande:
    Men det är ju visst konstigt lågt. Jag känner ingen på mitt kommunala arbete som har så låg lön om de ska leda en verksamhet, knappt ens som anställda.

    Vad är det för arbete ts?
    Jag vet flera jobb som har den lönen. Ts ska troligtvis leda ett gäng sommarjobbande tonåringar det är inte som att hon ska bli VD på Apple. 
  • Sunflora
    gråfågel skrev 2024-03-02 00:04:01 följande:
    Lägsta lön för anställda inom kommunal ligger på 130.70 år 2024.
    Precis, tack! Det var det jag sa det är ingen konstig lön. 
  • gråfågel
    Sunflora skrev 2024-03-02 09:53:52 följande:
    Precis, tack! Det var det jag sa det är ingen konstig lön. 
    Men det är det ju. 19-åringar får den lönen.
  • Sunflora
    gråfågel skrev 2024-03-02 14:00:55 följande:
    Men det är det ju. 19-åringar får den lönen.
    Även vuxna kan få den minsta lönen enligt kollektivavtalet. 
  • gråfågel
    Sunflora skrev 2024-03-02 14:10:30 följande:
    Även vuxna kan få den minsta lönen enligt kollektivavtalet. 
    Ja men det anses fortfarande vara en låg lön. 
  • Sunflora
    gråfågel skrev 2024-03-03 02:10:52 följande:
    Ja men det anses fortfarande vara en låg lön. 
    Det är ingen som påstått något annat. 
Svar på tråden 130kr/h vs erfarenheten på CV:t?