Wow! Bara att du klarat av 15 år utan att spy är en bedrift som heter duga: 0
Jag vet ju absolut inte. Men jag tänker att det bästa vore om du fick en rejäl maginfluensa så ser du att det inte är farligt och att du därmed slipper ångesten över något du inte ens vet hur det känns, antar jag, eftersom att du då inte skulle vara rädd för att spy. Liksom att du skulle kunna slappna av mer för att du vet att du klarar av en maginfluensa. För det gör du! Du skulle klara det SÅ mycket bättre än vad du tror och du skulle slippa leva hela livet efter att undvika en naturlig kroppslig reaktion.
Du kommer inte dö, det är inget farligt, det enda är att kroppen använder sej av sitt naturliga system för att rädda dej ifrån förgiftning.
Jag tror att du förstår detta på ett intellektuellt plan, fobier är svårt. KBT har ju visat sej hjälpa andra. Att exponera sej för rädslan, men hur gör man det med spyor?
(Jag vet vad jag skulle rekommendera, men skriver inte det nu om det inte är efterfrågat då det kan vara en rätt magstark idé för någon med fobi)
Fixar du att torka upp andras spyor? Eller är det själva spyan som är det skrämmande och inte den kroppsliga reaktionen? Eller både och?
Vad tror du ligger bakom denna fobi? Någon förälder som har bacillnoja eller betett sej överdrivet i samband med illamående du hade som barn? Att du lärt dej att det är farligt.