• Anonym (Orkar ej)

Trött på dåliga generna

Så himla less och trött. Försökt acceptera läget men svårt. Har förstadie till diabetes. Inte fått någon diagnos Ännu. Men sist jag kolla blodsockret så låg jag på 8 fastande? jag är inte överviktig och äter inte sötsaker speciellt ofta. Endast på helger och försöker undvika tillsatt socker. Ändå har jag högt blodsocker pga att min mamma och farfar har diabetes. är rätt ung också , är 25 år bara. har vänner som har fetma och lever på socker men har bra blodsocker. Så orättvist? finns dom som kan leva så ohälsosamt men är hälsan själv bara för generna?. Har även högt blodtryck trots att jag lever hälsosamt. Har anlag för hjärt och kärlsjukdomar då både pappa och farmor och farfar, mormor har haft problem.. nån mer som känner att allt är så sjukt orättvist. Tjockisarna kan leva hälsosammare än mig för att dom har bra gener 

• Svar på tråden Trött på dåliga generna
  • Anonym (Jo)

Du har det alltså värre än tjockisarna?

• Anonym (Orkar ej)
    Anonym (Jo) skrev 2024-02-26 21:36:20 följande:

Du har det alltså värre än tjockisarna?

Ja dom tjockisarna har ätit så sig till sin fetma.. medans jag har dåliga gener 
  • Anonym (M)
    Anonym (Orkar ej) skrev 2024-02-26 22:03:25 följande:
    Även övervikt kan vara genetiskt.... så du ska vara försiktigt med att döma överviktiga  
  • Anonym (r)
    Du har iaf möjligheten att vara en trevlig ej judgemental bitch. Kan vara något att tänka på.
  • Anonym (Naiv)
    Tänk om du hade rätt och det gällde alla. Tyvärr har du så fel du kan bli. Man gå upp i vikt pga gener, mediciner med mera. 

Ta hand om dina gener så sköter vi våra gener. 

Du kanske ska börja träna själv och söka på diabetsvänlig kost så kanske det kan bli ordning för dig också. Sluta vara ung, dum och naiv. Det är lite som de som tror att man får hål i tänderna för att man inte borstar tänderna varje dag och äter sötsaker. Det beror även det på gener, gener och åter gener. 

Men visst, en del har ätit sig till sin vikt. Men många har inte gjort det. 
  • Anonym (Orkar ej)
    Anonym (Naiv) skrev 2024-02-26 22:11:42 följande:
    Tänk om du hade rätt och det gällde alla. Tyvärr har du så fel du kan bli. Man gå upp i vikt pga gener, mediciner med mera. 

Ta hand om dina gener så sköter vi våra gener. 

Du kanske ska börja träna själv och söka på diabetsvänlig kost så kanske det kan bli ordning för dig också. Sluta vara ung, dum och naiv. Det är lite som de som tror att man får hål i tänderna för att man inte borstar tänderna varje dag och äter sötsaker. Det beror även det på gener, gener och åter gener. 

Men visst, en del har ätit sig till sin vikt. Men många har inte gjort det. 
    Saftiga bullar har jag sett dem äta 
  • Theaass99

Men stackars ts!! Förstår att de känns orättvist allt. Ska tjockisarna ha de bra medans inte du!! Dom som borde ha diabetes inte du. Snälla visa respekt i tråden emot ts tack!!

• MsM84

Alla har olika utmaningar i livet. Detta är saker som tynger dig, andra har helt andra svårigheter. Vad säger att du har det jobbigare? Gör det bästa av det du kan istället för att vara missnöjd och bitter.

• Anonym (Orkar ej)
    MsM84 skrev 2024-02-26 22:29:28 följande:

Alla har olika utmaningar i livet. Detta är saker som tynger dig, andra har helt andra svårigheter. Vad säger att du har det jobbigare? Gör det bästa av det du kan istället för att vara missnöjd och bitter.

Alla har inte alls utmaningaf.. känner flera som har glidit på en räkmacka. Snygga, smala med bra hälsa. Mycket vänner, populär i skolan, bra betyg, bra jobb? medans endel går igenom mobbning, krig osv. Så nej alla har inte alls utmaningar i livet 
  • Anonym (Naiv)
    Anonym (Orkar ej) skrev 2024-02-26 22:32:34 följande:
    Alla har inte alls utmaningaf.. känner flera som har glidit på en räkmacka. Snygga, smala med bra hälsa. Mycket vänner, populär i skolan, bra betyg, bra jobb? medans endel går igenom mobbning, krig osv. Så nej alla har inte alls utmaningar i livet 
    Jo. Men många visar upp en yta, framförallt många yngre. Väx upp, sluta vara naiv och hitta glädjen och det positiva i ditt liv. Sociala medier visar inte det rätta livet. Många deprimerade visar glädje och skratt när de är med andra, men de nattsvarta tankarna och allt annat är inget man visar upp utanför sina fyra väggar. 
    Anonym (Orkar ej) skrev 2024-02-26 22:19:15 följande:
    Saftiga bullar har jag sett dem äta 
    I övrigt visste jag nog det innerst inne. Det är ett fredagstroll som krupit fram ifrån stenen en måndag. *tar fram popcornen*
Svar på tråden Trött på dåliga generna