• FruEklund

    Ryggvärk och stökig mage - förlossning på g?

    Hur började era förlossningar och hur lång tid tog det från att ni började känna ngt tills bebis var född?

    väntar tredje barnet och första var ganska klassisk med slempropp som gick ngn vecka innan. Vaknade på natten av mensvärk som sedan snabbt tilltog och blev riktiga värkar som jag kunde klocka, var öppen 8 cm när jag kom till förlossningen och sedan föddes sonen rätt snabbt efter det. 


    andra barnet skulle födas med planerat snitt pga säte men veckan innan fick jag en liten blödning och i smb med det fick jag även värkar som intensifierades och kunde klockas. Blev akutsnitt. 


    är nu i v38 och har sedan igår haft så ont i ländryggen. Klassisk mensvärks ryggont. Haft väldigt mkt sammandragningar hela graviditeten så det är typ samma. Förra helgen fick jag dock mer förvärkar som gjorde ont och som kunde klockas så trodde det var på g men icke. Är nu rätt risig i magen och behöver gå på toa ofta. Har fått ont i blygdläpparna - hur konstigt? Och bebis känns "orolig", rör sig mkt. Varit hos BM idag och hon kunde knappt känna hans huvud för det ligger så långt ner. 


    Något är ju på g men nu vill man ju bara att det ska starta på riktigt. Inte haft ryggvärk så här på de andra två, har det startat så för ngn av er? Gått fort med de andra så lite rädd att detta är mina "värkar" och att jag inte kommer fatta på samma sätt att det är dags att åka in. vattnet har inte gått med de andra två så inte kan jag ha det som måttstock heller. 

    Hur kändes starten för er som inte hade klassiska värkar i livmodern/magen? 

Svar på tråden Ryggvärk och stökig mage - förlossning på g?