Normalt med gruppkonversation med pappa & bonusmamma?
Jag och mitt ex har vissa svårigheter att samarbeta kring vårt barn som är 4.5 år gammal. Vi ser på saker på olika sätt. Han har en sambo sedan snart 4 år tillbaka (vårt barns bonusmamma) och de har även ett gemensamt barn. Jag har kontakt med henne ibland under mina barnfria veckor för att fråga hur mitt barn mår osv. Mitt barn verkar även gilla henne och hon ställer upp för honom.
Till saken: jag fick för några dagar sedan förslaget av mitt ex om att ha en gruppkonversation över sms. Han menar att det skulle underlätta för att information då kommer direkt till både honom och hans sambo och han slipper vara en ?mellanhand? som behöver informera om saker till höger och vänster. I deras hem verkar det vara sambon som har koll på det mesta när det kommer till planering av det praktiska osv. och hon är alltid trevlig mot mig men jag tycker att det är jag och pappan till mitt barn som ska ha kontakt. Det känns så fel med en gruppkonversation.
Hjälp, behöver en objektiv syn på detta! Normalt eller onormalt att ha en gruppkonversation med sitt barns pappa och bonusmamma?