• SIsmail

Promenader med en nyfödd bebis

Min bebis är 3 veckor gammal. Jag vill ta promenader med henne men jag är lite osäker om vad ska jag klä på henne, samt om jag ska ta barnvagnen eller är det bättre att använda bärsjal? Kan ne ge mig tips om vad jag behöver tänka på i sådant väder?
    Tack på förhand

• Svar på tråden Promenader med en nyfödd bebis
  • Anonym (Oj)
    SIsmail skrev 2024-02-25 17:44:45 följande:
    Promenader med en nyfödd bebis

Min bebis är 3 veckor gammal. Jag vill ta promenader med henne men jag är lite osäker om vad ska jag klä på henne, samt om jag ska ta barnvagnen eller är det bättre att använda bärsjal? Kan ne ge mig tips om vad jag behöver tänka på i sådant väder?
    Tack på förhand

Vilket väder?
  • Anonym (Frida)

Det beror ju på var i Sverige du bor... Men fleeceoverall eller vad ni nu har till henne, mössa och åkpåse, kanske? Mer kläder om du bor där det är -20, förstås!

• Agda90

Där jag bor är det idag nollgradigt. 

Jag hade tagit på bebis fleece overall, mössa, vantar och stoppat den i en åkpåse och sedan i vagnen. 

Är du osäker på om bebis har det för varmt eller kallt så stoppa ner en hand innanför fleecen vid nacken ungefär och känn efter och vid fötterna. 

Jag försökte alltid klä mina små så att jag kunde plocka upp dem ur vagnen om det krisade.

• Maymom
    SIsmail skrev 2024-02-27 07:39:01 följande:

Oj jag glömde skriva vart jag bor :D.
    Jag bor i Göteborg 

Min 3-månadersbebis, i gbg, har haft:
    body+byxor.
    strumpor
    Overall med stängda fötter och händer, samt en huva.
    mössa.
    numera har jag öppnat vid händer och fötter och då har han vantar och mjuka skor/tossor
    Han ligger i en åkpåse.
    är det lite plusgrader har jag kört en fleecejacka, mössa, vantar, mjuka skor/tossor men inga tjockare byxor över de vanliga byxorna.
    När vi hade 15 minus i december så gick jag inte några längre promenader.
    Du kan även smörja in ansiktet med en fet lotion innan ni går ut, det skyddar mot kylan, decubal har en särskild mot kyla, jag har använt deras vanliga.

Som agda skrev: Känn vid nacken.
Svar på tråden Promenader med en nyfödd bebis