• Humlan88

    Känner mig sviken och lurad av sambons släkt

    Funnits ett hus i sambons släkt som tillhörde hans mormor. Vilket jag å sambon varit intresserade av, och hans syrra, när sambons mormor dog tyckte jag att sambon "släppte" de huset lite för fort till syrran,   eftersom vi också var intresserade. anledningen till att jag inte "bråkade" mer om vårt intresse för de hust var att vi skulle få ta över ett annat hus sommockså ägs av sambons mamma och hennes syskon. De bor en hyresgäst där nu som vi sa att de behöver ju prata med henne om att huset ska styckas av och säljas. Å som vi väntat, i över ett år men de har fortfarande inte prata med henne. Idag träffade vi på en släkting till sambon å frågade hur det går, om det pratat med henne. Då säger hon " nää det bästa är ju om hon flyttar ut själv".....öö varför skulle hon göra det helt plötsligt.  Jag känner mig så jävla ledsen och besviken. Kommer inte bli nånting av med de där huset för dom törs inte prata med henne 
  • Svar på tråden Känner mig sviken och lurad av sambons släkt
  • Anonym (Ok)

    Det får ju din sambo dra i. Det är hans släktingar och deras hus. 

  • Dexter dot com

    Låter ju som att du är mer intresserad av husen än din sambo. Det är din sambos släkt så släpp det tills/ om han tar tag i det.

  • Humlan88
    Dexter dot com skrev 2024-02-25 13:23:13 följande:

    Låter ju som att du är mer intresserad av husen än din sambo. Det är din sambos släkt så släpp det tills/ om han tar tag i det.


    Nej så är d verkligen inte,  men vill ha något eget nu, hyr just nu
  • Anonym (lider med dig)

    Ja här ser man tydligt hur det är att ha med menlösa partners och konflikträdda människor att göra. Därför gillar inte kvinnor med ryggrad undfallande män.

    Jag har liknande situation själv och min man har nu mesat så mycket över ett ärvt hus och gömmer sig bakom sin lillebror för att hantera en knepig syster, att jag har tappat all respekt och attraktion för honom och funderar på skilsmässa. Rynkar på näsan

  • Tow2Mater

    Ni har väl sparat till handpenning och kan kontakta banken för lånelöfte och kan börja titta på andra hus? Varför begränsa er till just detta? Om du kontaktar banken ser din sambo det är dags nu.

  • Anonym (Eh)

    Och vad har detta med dig att göra? Det är inte din släkt, inte dina hus, de har ingen skyldighet att ge eller sälja något till dig. Om din man har låtit sin syster ta över huset så har han. Uppenbarligen var det inte så viktigt för honom. Men du, du står som en gam och tjurar och vill ha. Vill du ha ett hus så köp ett som är till salu istället för att tigga om att få andras egendom. ?Anledningen till att jag inte bråkade? Du har inget att bråka om. Du har noll rätt till något av husen som finns på din mans sida. Ingen behöver ge dig ett hus, hur mycket du än bråkar. Definitivt inte någon som inte ens är släkt med dig.

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (va?)

    Om där är ett uteblivet eller snedfördelat arv så bör din sambo kontakta jurist.

    Vad som än kommit eller kommer från någon sida av våra familjer och släkter är inget som vi räknar med eller låter stå i vår väg om det inte skulle bli som vi förmodar, att skapa vårt eget hem som vi är nöjda med. Allt annat som kommer är en bonus, men inte avgörande för oss. Vi har också bott i hyres, ett resultat av var vi var då i livet. 

  • Humlan88
    Anonym (Maja) skrev 2024-02-25 17:02:44 följande:

    Karma. Så går det när man gör sen abort för klumpfot.


    Vad menar du med det?
  • Anonym (skyld)
    Humlan88 skrev 2024-02-25 12:50:52 följande:
    Känner mig sviken och lurad av sambons släkt
    Funnits ett hus i sambons släkt som tillhörde hans mormor. Vilket jag å sambon varit intresserade av, och hans syrra, när sambons mormor dog tyckte jag att sambon "släppte" de huset lite för fort till syrran,   eftersom vi också var intresserade. anledningen till att jag inte "bråkade" mer om vårt intresse för de hust var att vi skulle få ta över ett annat hus sommockså ägs av sambons mamma och hennes syskon. De bor en hyresgäst där nu som vi sa att de behöver ju prata med henne om att huset ska styckas av och säljas. Å som vi väntat, i över ett år men de har fortfarande inte prata med henne. Idag träffade vi på en släkting till sambon å frågade hur det går, om det pratat med henne. Då säger hon " nää det bästa är ju om hon flyttar ut själv".....öö varför skulle hon göra det helt plötsligt.  Jag känner mig så jävla ledsen och besviken. Kommer inte bli nånting av med de där huset för dom törs inte prata med henne 
    Är hans släkt skyldiga dig ett hus menar du?

    Oavsett, så är det ju din sambo som får ta frågan med sin släkt. Du, som sambo, har inget med saken att göra, hur hans släkt fördelar arv eller överlåter egendom sinsemellan. Är så gnidet när ingifta/sambos ska hålla på och sko sig på arv som de egentligen inte har med att göra. 
  • Anonym (skyld)
    Anonym (lider med dig) skrev 2024-02-25 14:08:11 följande:

    Ja här ser man tydligt hur det är att ha med menlösa partners och konflikträdda människor att göra. Därför gillar inte kvinnor med ryggrad undfallande män.

    Jag har liknande situation själv och min man har nu mesat så mycket över ett ärvt hus och gömmer sig bakom sin lillebror för att hantera en knepig syster, att jag har tappat all respekt och attraktion för honom och funderar på skilsmässa. Rynkar på näsan


    Så du är så gniden att du till och med vill skiljas om inte din mans arv tillfaller dig enligt dina önskemål. Skönt för honom om han slipper sin giriga fru.
Svar på tråden Känner mig sviken och lurad av sambons släkt