Rumpan
Tänkte höra om någon person där ute känner igen sig i mina "problem"
Har nu mer än ett halvår, kanske ett år haft problem när jag sitter på hårdare underlag att det blir som ett tryck långt upp i rumpan typ, ett av mina barn sköt en fotboll på rumpan och då gjorde det också ont långt upp i rumpan, så nu har jag märkt att om man typ trycker på rumpan så känner det samma sak. Sen för ungefär en vecka sen så satt jag på en hård soffkant och efter det så är det här trycket fortfarande kvar, förut har det försvunnit när jag ställt mig upp men nu är det som sagt kvar. Det känns som att jag behöver gå på toaletten fast det egentligen inte behövs och när jag är på toa så känns det typ som att något vill ut fast där är ingenting. Pratade med en ssk på vårdcentralen och hon bokade en tid till läkare på onsdag, hon bad mig också känna med ett finger i ändan om det var något konstigt, men det känns inget konstigt förän långt upp då är det som en boll typ och krystar man så åker den ner och sen åker den upp igen. Vet inte om det är något som ska vara där eller inte, men just nu har jag panik.
Tror inte det är en hemorrojd för det fick jag efter mina graviditeter och den gjorde väldigt ont och blödde. Jag har inte ont utan bara ett tryck liksom, det finns inget blod och inget annat är konstigt liksom.
Jag är hypokondriker och lider av hälsoångest så det enda jag tänker på är cancer och det är verkligen så jobbigt. Var hos läkaren för tre månaders sen för andra besvär och då tog hon massa olika blodprover för att lugna mig just pga min ångest och rädsla för cancer. Allting såg bra ut, men sjuk kan vara ändå. Hon gjorde en gynundersökning då och även kände med ett finger i rumpan och kunde då inte känna något konstigt, sen tror inte jag att hon var lika långt upp som jag var. Tack på förhand ♡