• Anonym (Så kär!)

    Så kär att jag har så ont - Sorg

    Jag har egentligen aldrig lyckats bli kär. Jag har under mitt liv alltid varit förälskad, men inte kommit i någon förhållande och därmed har mina förälskelsekänslor avtagit fort.

    Jag är en man i 30 år. Jag träffade denna kvinna början av 2021, februari. Vi blev bekanta. Vi hamnade i gemensam vänskapsgrupp och jag gillade vänskapsgruppen som vi började bilda. Det blev en fin grupp, med blandade killar och tjejer. Kändes lite som när man var tonår, bara att man hade sina egna lägenheter och jobb. Det kändes underbart. En av det bästa var också att vi hade som grupp något gemensamt och det var att vi inte drack alkohol. För mig var det en stor betydelse, då jag vantrivdes som tonåring när det festades med alkohol.

    Jag har alltid tyckt om när man festat utan alkohol och det gjorde vi. Vi hade också kill-häng och tjej-häng och så förstås: Där vi alla gemensat umgicks, kollade på film, umgick allmänt, åt mat/fik, spela m.m.


    Det framgick att denna kvinna hatade mig i början, men accepterade mig under hösten 2021. Alltså tog det cirka 8 år tills hon accepterade mig som vän. Jag förstod aldrig att hon tyckte illa om mig.

    Jag började se henne som min favorit vän i gänget. Blev alltid glad när hon kom. Jag kanske blev små förtjust henne långt före innan jag ens anade det, men vad jag vet, såg jag henne som min favorit person i vår vänskap. Jag såg henne som den närmsta vännen, av alla vännerna ifrån grupperna. Vi skojade m.m. Många gånger fysiska skämt.


    Det blev någonstans sommaren 2022, som jag insåg att jag började allt mer bli småkär i henne för att sedan bli helt kär i henne under vintern 2022. Jag var rak, kände mig annorlunda, kände mig ''stark'', kände hur mycket jag tyckte om allt hos henne. Den där bekvämligheten att jag kunde prata om allt med henne, att vi kunde prata om allt. Dela med oss om allt.


    Hon bjöd mig två tillfällen hemma hos mig, bara hon och jag och vi diskuterade även att kolla på film tillsamamns. Jag visste inte helt hundra på vad hon tyckte och tänkte just om mig, men jag tror hon gillade mig också.


    Plötsligt i mitt liv gick allt i krasch. Jag studerade upp betyg, planerade studera på universitetet, jag jobbade då på ett kafé. Stor trivdes. Blev omtyckt av teamleader, stamgäster, många andra övriga gäster och så blev jag en unik person i vår bekantskapkrets som hade växt rejält. Så jag blev personen som ''jobbade på kaféet'', som vissa tyckte det var trevligt.

    Men jag förlorade jobbet. Jag hamnade i skam, p.g.a min arbetslöshet. Jag kände mig misslyckad och undvek vänner och inkl henne. Jag tror att hon såg mig som kylig och därför blev hon kylig. KOntakten försvann och jag kände att jag förlorade henne.

    Början av 2024, hittade jag ett jobb. Inget kan dock ersätta mitt kaféjobb, men det blev ett jobb. Jag känner att jag börjar även kunna prata med henne. Konstig nog, hade hon också besvärligt, under samma period som mig och började själv må bättre när jag mådde bättre. Hon hade det svårt med vissa saker, som framkom senare. Jag fann det intressant att vi hade det svårt under samma tid och agerade på samma sätt.

    Men...Jag känner mig så kär och tror att det kan bli vi två. Jag känner sorg. Jag känner mig så kär. Aldrig känt detta förut.

    Jag vet inte om jsg bör prata om detta. Skulle det hjälpa att gå vidare, om jag erkände mig känslor för henne? När man är ledsen, så känns det ju bättre av att prata om sin sorg och förtvivlan. Jag tänker att det kan vara motsvarighet till detta.

  • Svar på tråden Så kär att jag har så ont - Sorg
  • Anonym (Herakles)

    Har du någon kompis du kan prata med? Du kan ju alltid fråga om du får bjuda ut henna på en dejt men säger hon nej får du torka tårarna så småningom och gå vidare. Det finns fler... 

  • Anonym (Så kär!)
    Anonym (Herakles) skrev 2024-02-23 20:13:14 följande:

    Har du någon kompis du kan prata med? Du kan ju alltid fråga om du får bjuda ut henna på en dejt men säger hon nej får du torka tårarna så småningom och gå vidare. Det finns fler... 


    Jag har aldrig i mitt liv varit kär. Det här är första gången. Jag har visserligen fått kontakt med kvinnliga kollegor från jobbet. Så attraherad och ''intresserad'' kan jag fortfarande bli, men det är något som avtar och dessutom får jag känslan av större av tomhet. Det blir inte samma känsla, något känns bara ''fel'' och därför blir jag mer av den typen som visar att jag inte vill någonting.

    Jag har aldrig fallit såhär långt i kärleken.

    Hon och jag hade ett underbart och speciell kontakt med varandra. Fråga rakt ut om dejt, efter att det har gått såhär pass långt, vet jag inte. Däremot har hon och jag bestämt att ses. Exakt när, vet jag inte. Men jag får se. Så hon är ju villig att ses ensam. Men den kontakten som blev mellan oss två förra året, var mycket unik. Vi sågs oftast. Pratade mycket.

    Tack för ditt inlägg.
  • Anonym (Herakles)

    Men precis så är det ju med kärlek - det är helt normalt att bara bli riktigt kär i vissa. Förstår att det känns stort, särskilt som det är första gången, men det visar ju egentligen bara att du kan bli riktigt kär. Hoppas att det går bra med den här personen men om det inte gör det så är det inte hela världen - jag lovar! Lycka till

  • Anonym (Så kär!)
    Anonym (Herakles) skrev 2024-02-24 09:52:41 följande:

    Men precis så är det ju med kärlek - det är helt normalt att bara bli riktigt kär i vissa. Förstår att det känns stort, särskilt som det är första gången, men det visar ju egentligen bara att du kan bli riktigt kär. Hoppas att det går bra med den här personen men om det inte gör det så är det inte hela världen - jag lovar! Lycka till


    Hej igen!


    Jag har försökt gå vidare. Det går inte. Jag kan inget göra. Jag har så otroligt ont.

  • Anonym (Öh)

    Jag fattar inte riktigt,
    du gillar henne och ni har kontakt och planerar att ses, så varför ska du gå vidare innan du ens försökt utveckla detta vidare?
    Sök mer kontakt med henne, kom med förslag om att ta en promenad eller ha en filmkväll osv. Om hon hänger med på detta så får du sakta börja känna av läget med att krama henne när ni ses och råka nudda varandra medans ni sitter i soffan osv. 

  • Anonym (30 år)
    Anonym (Så kär!) skrev 2024-02-25 13:36:33 följande:

    Hej igen!


    Jag har försökt gå vidare. Det går inte. Jag kan inget göra. Jag har så otroligt ont.


    Oj, här var det dramatiskt minsann.

    Det går över med tiden. Du är inte den första att bli kär och inte den sista heller. Det borde du veta vid 30 års ålder.
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (Så kär!) skrev 2024-02-25 13:36:33 följande:

    Hej igen!


    Jag har försökt gå vidare. Det går inte. Jag kan inget göra. Jag har så otroligt ont.


    NU, ja. Såklart...det är ju fortfarande färskt. Men det KOMMER bli bättre. Sådan kräver dock både tid och livserfarenhet. I promise!!!
  • Anonym (Så kär!)
    Anonym (30 år) skrev 2024-02-25 15:13:57 följande:
    Oj, här var det dramatiskt minsann.

    Det går över med tiden. Du är inte den första att bli kär och inte den sista heller. Det borde du veta vid 30 års ålder.
    Som jag skrev, så har jag aldrig varit kär förut. Jag har varit förälskad, men aldrig blivit kär. Vid tidigare förälskelser, så har jag lyckats go vidare relativt snabbt, eftersom det då inte skulle kunna bli något och att jag också blev medveten att det inte skulle funka i längden.

    Då försvann ''spänningen'' och förälskelse känslor.

    Men denna kvinna är mycket unik. Jag har aldrig haft det såhär. Jag är omedveten över om hon vet något eller inte. Hon kanske vet vad jag känner. Jag vet inte om det har märkts på mig.

    Jag känner att jag är ganska bra på att dölja.
    Anonym (Herakles) skrev 2024-02-25 17:50:26 följande:
    NU, ja. Såklart...det är ju fortfarande färskt. Men det KOMMER bli bättre. Sådan kräver dock både tid och livserfarenhet. I promise!!!
    Jag har aldrig känt såhär. Jag vet att min ålder är hög och att jag borde haft denna erfarenhet tidigare, men jag har aldrig lyckats komma åt den stora kärlekskänslorna, endast förälskelser. Jag är enormt kär och framförallt varför det gör ont, är för att jag tror att hon i själva verket hatar mig.

    Dessutom är jag ingen anmärkningsvärd person.

    Jag borde egentligen kunna gå vidare, eftersom jag får in känslan av att om det hade för den förmodan var på väg någonstans, så är det något som är borta est troligt.

    Jag är oerhört ont.

    Det är fint med dina stöttade inlägg. I början hjälpte det inte, men nu känns det lite skönt att läsa dina fina respons + att skriva av sig. För tillfället åtminstone. Jag har känt såhär länge. Så att gå vidare, det är något jag är osäker på. Jag har så ont, som sagt.

  • Anonym (Så kär!)
    Anonym (Öh) skrev 2024-02-25 13:46:20 följande:

    Jag fattar inte riktigt,
    du gillar henne och ni har kontakt och planerar att ses, så varför ska du gå vidare innan du ens försökt utveckla detta vidare?
    Sök mer kontakt med henne, kom med förslag om att ta en promenad eller ha en filmkväll osv. Om hon hänger med på detta så får du sakta börja känna av läget med att krama henne när ni ses och råka nudda varandra medans ni sitter i soffan osv. 


    Ibland känns det som om hon hatar mig. Jag vet att jag låter som en tonåring. Hatar mig själv för det. För bara ett år sedan var allting väldigt bra. Allt har bara blivit så rörigt just nu, så man känner sig vilsen, korkad och ''liten''.

    Hon och jag har haft kontakt med varandra sedan 2021. Jag började egentligen falla för henne redan sommaren 2021 någonstans. Möjligen våren under aprilmånad, men jag tror att jag föll mer för henne och insåg det under juli månaden möjligtvis.

    Vi började redan där skoja med varandra rent fysiskt. Drog skämt med varandra, som vi inte gjorde mot resten av gruppen. Det blev ''våran grej''. Jag vet ingenting vad hon kände för mig då. Men hon bekände att hon hatade mig i början. Bad om ursäkt när hon slutade hata mig. Jag vet än idag inte riktigt varför hon egentligen kände hat. En av grejen var min intelligens. Hon ansåg att jag var korkad. vill jag minnas att hon nämnt.


    Ibland känns det som om det där hatet och undvikande hon nämnt, är något som ibland kommer och går. Som nu, känns som om hon avskyr mig.


    För i princip exakt ett år sedan var allting väldigt annorlunda. Jag hade ett jobb, studerade och kontakten med henne var något extra. Vi byggde upp en kontakt, som jag upplevde som om vi kom nära varandra. Jag vet inte om det exakt var kärleksfulla viset och det spelar ingen roll för mig, för nära kontakt hade vi rent kemiskt och det var något riktigt magiskt (menar inget sensuellt).

    Något blev fel. Jag förlorade jobb, slutbetygen blev sisådär. Hela sommaren blev katastrof. Kontakten med henne blev svår. Hösten var jobbig. Vintern också.

    Jag fann nytt jobb, men kontakten med henne blev sedan länge försvunnet.

    Nu är jag inte i rutan ett, utan bara känslan av att ha förlorad vänskapen, förlorat respekten.

    Blivit en nollan.

    Känner mig så oerhört misslyckad.

    Det börjar kännas skönt att skriva av sig, så jag är glad att jag får lov att skriva av mig här.

    Tack hörreni!

Svar på tråden Så kär att jag har så ont - Sorg