• dalamannen1

Harft prostatit 2 år kanske?

Harft prostatit 2 år enligt vårdcentral. Doktorn tror jag har det. Inte utretts

Började med ont runt penis, ont i magen vänster sida, lite vänster sida rygg, sveda efter sex och när man varit på toa. Ont längst ut på penis i urinrör. Svidande ögon.
    De trodde jag hade urinvägsinfektion först så fått behandling för det. sen även antibiotika 3 gånger. De har misstänkt könssjukdomar. Så gjort test för könssjukdomar 3 gånger och min fru en gång. Men de var negativa.

Nu har jag inte haft symtom på 1 månad. Men efter att jag haft sex med sambon kom en dela av symtomen tillbaka. Ont vänster sida magen och ont längst ut på  urinrör och flytningar. Känner det inte hela tiden. Är till och från
    Haft det 2 månader nu.
    Gjort test på urinsticka som visar lite protein. Kanske normal?
    Enligt vårdcentralen är det normalt. De säger bara att jag ska ta Ibumetin, Får inte komma in till dom.
    Kanske skadat urinrör jag har. Men enligt vårdcentralen kan jag inte ha fått det.
    Någon här som haft liknade eller skadat urinrör?
    Tips vad jag ska göra?

• Svar på tråden Harft prostatit 2 år kanske?
  • cleoeme

Om du inte upplever hjälp från vårdcentralen så är mitt tips till dig att du ska göra en egen vårdbegäran till urologimottagningen i din närmsta kommun. Skriv där mycket utförligt vad dina besvär är.
    Oavsett om remiss kommer från en läkare eller från patienten så bedöms den likadant. Din remiss gås igenom av en sjuksköterska och läkare som sedan gör en bedömning huruvida en utredning skall påbörjas.
    Du kan även ringa urologinottagningen i den kommun du bor i och fråga om de kan ta emot en vårdbegäran via telefon.

När jag läser om dina besvär så tänker jag att det definitivt är något urologiskt besvär du lider av, eventuell prostatan.
    Kan du kissa normalt? Är strålen stark/svag? Droppar? Läcker? Svårt att hålla dig? 
    Har du läst om kronisk uretrit?

• dalamannen1

På morgonen är det sämre flöde och känns ibland ont i nedre delen av magen.
    På dagen normal stråle. inga problem med att hålla mig.

Har läst om kronisk uretrit.
    För längre sen sved det efter utlösning. ibland när man kissat.
    Dom har tagit urinodling som inte visar något.
    Symtomen jag hade innan stämmer in på prostatit.

• cleoeme
    dalamannen1 skrev 2024-02-26 09:35:45 följande:

På morgonen är det sämre flöde och känns ibland ont i nedre delen av magen.
    På dagen normal stråle. inga problem med att hålla mig.

Har läst om kronisk uretrit.
    För längre sen sved det efter utlösning. ibland när man kissat.
    Dom har tagit urinodling som inte visar något.
    Symtomen jag hade innan stämmer in på prostatit.

Ja, det är lätt att läsa sig till diagnoser. Med det säger jag inte att du har fel! Men jag menar att du verkligen borde göra en egen vårdbegäran till urologimottagningen, innan problemet blir värre. Det finns hjälp att få. En läkare med kunskap inom urologi behöver utreda dig.
    Jag är ssk och har jobbat på en urologiavdelning, och mängden män som väntar på att söka hjälp är skrämmande stor. Mycket handlar om skam. Men jag vill skicka med dig att i sjukvården finns absolut inget att skämmas för.
Svar på tråden Harft prostatit 2 år kanske?