• Anonym (Trött mamma)

    Gravid och trött på människor

    Lever i ett äktenskap men barn, hus och allt som har med det att göra. Är gravid med våran första gemensamma och är överlyckliga. 

    Har ett problem som uppstått sedan jag blev gravid. Jag har blivit så osocial och känner mest det jobbigt med människor runt mig. Tycker min familj (föräldrar och syskon) mest kväver mig. Så jag tar mest avstånd då det dränerar mig totalt och blir stressad av umgänge med dom. 

    Mitt största problem är en vän som är fruktansvärt krävande. Ringer varje dag, ibland flera ggr. Inga korta samtal. Sitter gärna och snackar om ingenting i timmar. Vi lever helt olika liv och hon har inte mycket förståelse för hur jag har så mycket att göra konstant. Hur jag är trött och inte alltid jag tid att hänga i telefon. 
    Det som irriterar mest är att man aldrig ensam kan få säg att man är trött eller sjuk. Det är som en tävling vilket ist gjort att jag inte orkar öppna mig hur jag känner.. Det är en riktigt självupptagen människa som mest pratar om sig själv och ställer oftast samma frågor hon redan fått svar på. 

    Sedan jag blev gravid så bjuds jag aldrig med på något. Ist rings jag dagen efter och få höra alla historier om kvällen innan. Jag har tidigare alltid varit en social person som vill ha människor runt mig men inte nu som gravid. 

    Är det normalt att känna så att man bara vill ha lugn och ro med sin familj just nu eller är det kanske bara att jag kommer till insikt att vissa människor inte längre bidrar till mitt liv längre på det sätt jag vill leva?

Svar på tråden Gravid och trött på människor