Anonym (Ja) skrev 2024-02-21 20:50:00 följande:
Är 37, jag började röka när jag var femton och det höll i sig i hela femton år sen.. Satt och lyssnade på "nyfrälsta" rökare som dig nästan dagligen och förstod redan då hur jäkla fel ni Alltid hade............... Att ni satt frekvent på nätet och letade efter sånt som understryker eran tes. Att ni är helt efterblivna och inte kan ta till er utav forskningen..
Psykosen kom när jag rökte Cannabis som en kedjerökare röker ciggaretter... Dvs dygnet runt, dagligen.. Rullade upp dem en efter en och rökte det istället för ciggaretter... I ett och ett halvt år rökte jag minst 20 joints om dagen...
Har förmodligen rökt far mycket mer än dig.. Om du nu vill börja skryta och göra det till en tävling?
Intressant, då är vi lika gamla då.
Det är du som skryter och försöker göra det hela till en tävling.
Nyfrälst är jag ju knappast efter 10 år. Löjligt påstående.
Har gjort precis lika dant som dig. Och nej, om det du hade skrivit var sant så vet du att man somnar på rökat och inte håller sig vaken i dagar. De som håller sig vaken i dagar är dom som blandar med vitt pulver alt tabletter likt tram tillsammans med alkohol.
O om det du skriver om dig själv är sant så var du antagligen en blandmissbrukare.. eller hur ? Menar 15 år gammal och började röka men enbart höll dig till rökat samt ev alkoholen? Nej, knappast du.
Jag slutade nästan helt med alkohol p ga cannabisen. Höll mig enbart till det och inget annat. Så ja, du vinner din egna tävling i att vara en smutsig blandar junkie.
Skulle inte förvåna mig om du tog spruta med? Men nu har du blivit "normaliserad" och fått lära dig att projicera ditt anti drog bruk mot just "hasch". För det klingar minst bäst i öronen på folk men går att prata om utan att bli skuldbelagd överdrivet mycket.
Med det sagt, så har jag aldrig påstått att det inte finns negativa konsekvenser med överdrivet brukande. O har aldrig varit med om det varken personligen eller i min närhet att någon faktiskt har fått psykos utav just cannabis specifikt.
Däremot har det hänt vid blandmissbruk att folk har åkt på psykoser som jag känner till.