• Anonym (hjälp tack!!)

Psykos

Hej! Någon som vet om det finns en stor risk att utveckla en psykos eller egentligen vad som kan hända om man inte sovit på 3 dygn/72 h (pga olika saker som dåligt mående, stress osv) och sedan röker cirka 2 gram hasch? Finns det stor risk att utveckla en psykos eller liknande? Och isf vad är de första tecken på psykos? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Psykos
  • Anonym (000)

Låter som en väldigt konstig fråga ts. Är du en anhörig eller ? 

För det första, hasch får dig inte att hålla dig vaken i 3 dygn. Då har du antagligen gått på tjack. Psykos p ga hasch? Ja, dom säger det. (Fast detta kommer ifrån att sprutnarkomaner inte vågar erkänna att de håller på med sådant utan istället skyller på haschet, fast det i själva verket hade med deras tyngre drog missbruk med att göra och inte berodde på haschet alltså.) 

Personligen rökte jag hasch i 10 år. Ingen som tror på mig när jag berättar det för folk. "Du ser inte ut som någon som har rökt o bla bla". 

Snarare så insåg man vilken psykos den högfärdige samt paragrafryttarna samt hycklarna hade. Det blev tvärtom, man insåg vilken psykos folket levde under och den var värre än vad man själv fick. 

2 gram säger ingenting heller. Under vilken tidsperiod? I en joint eller under flera dagar?

Personligen så låter det som att personen behöver röka rejält så den får sig den sömn som den behöver och sluta upp med tabletter / vitt pulver samt blanda med alkohol.

• Anonym (000)
    Anonym (Ja) skrev 2024-02-20 21:12:08 följande:

Ja det finns det.. Hasch är sånt som kan leda till schizofreni och psykos, vilket är varför det är olagligt världen över.

Kolla på the hubermanlab om du vill veta lite mer.

Hasch är ifrån samma planta som Marijuana dvs Cannabis. O plantan cannabis är långt ifrån olaglig världen över. Hasch finns överallt dessutom. Årecis som marijuanan dvs alltså med andra ord, cannabis. 

En personlig inflik;

Personligen så märkte jag att folk som dricker Whiskey inte har alla hästar hemma. Sambandet mellan Whiskey bruk och narcissism (som kunde utfalla i våld, hånande, psykisk misshandel osv) var uppenbar. Det om något bör vara olagligt. Detta är endast personliga observationer. Och det slog aldrig fel.

• Anonym (000)
    Anonym (Ja) skrev 2024-02-21 20:34:33 följande:
    Själv har jag ju haft just en drogutlöst haschpsykos.. Och det började med att jag var vaken i en jäkla massa dygn just för att jag mådde som en gud.. 

Folk som tror att det inte går att få psykos på hasch är inte pålästa ett skit. 

Jag tror dig inte. Dessutom blir man trött av för mycket brukande och somnar. 

Rökte som sagt själv i 10 år nästan dagligen.

Hur gammal är du om jag får fråga?

För mig veterligen och även fått det bekräftat av vårdpersonal på beroende kliniken att det endast är folk födda 96 och senare som överhuvudtaget har fått en så kallad "haschpsykos". Och personen som arbetade med människor som använda droger dagligen och hade arbetat med det i 40 år sa själv att den trodde på att det hela berodde på skräckpropagandan och hade inget med drogen i sig med att göra utan att ruset är annorlunda och då skrämt de små liven som då trott sig få en "haschpsykos".

• Anonym (000)
    Anonym (Ja) skrev 2024-02-21 20:40:04 följande:
    Här har du, så slipper vi diskutera din "egensnickrade filosofi om cannabis" något mer.. 

2:26 handlar om psykos pga cannabis.. 

Först så skriver du om hasch och skriver att "det är olagligt världen över".
    Nu länkar du om cannabis? Cannabis är inte olagligt världen över. Tvärtom faktiskt. Cannabis är både marijuana samt hasch. 

Jag har aldrig förnekat att cannabis psykos inte existerar. Däremot går jag inte på ditt anti propaganda skitsnack. 

Har aldrig skrivit att man inte kan få psykos av cannabis. Däremot så skrev jag att man inte håller sig vaken i flera dygn p ga hasch eller cannabis.

Där kom du med ett eget ihopsnickrande påstående som motsade det och nu greppar du efter halmstrån och tror att du krossar mig genom att helt plötsligt från gå den röda tråden vilket var just hasch?

Hur ska du ha det människa?

Pratar vi om cannabis rent allmänt, eller det ts skrev om vilket var specifikt hasch i relation till sömn samt psykos?

O personligen behöver jag inte läsa på om något, utan jag har brukat dagligen i 10 år just hasch. Jag vet även att man ofta kopplar ruset till att vara en psykos som utomstående då man inte förstår att det inte är samma rus som på alkohol.

• Anonym (000)
    Anonym (Ja) skrev 2024-02-21 20:50:00 följande:
    Är 37, jag  började röka när jag var femton och det höll i sig i hela femton år sen.. Satt och lyssnade på "nyfrälsta" rökare som dig nästan dagligen och förstod redan då hur jäkla fel ni Alltid hade............... Att ni satt frekvent på nätet och letade efter sånt som understryker eran tes. Att ni är helt efterblivna och inte kan ta till er utav forskningen..

Psykosen kom när jag rökte Cannabis som en kedjerökare röker ciggaretter... Dvs dygnet runt, dagligen.. Rullade upp dem en efter en och rökte det istället för ciggaretter... I ett och ett halvt år rökte jag minst 20 joints om dagen...

Har förmodligen rökt far mycket mer än dig.. Om du nu vill börja skryta och göra det till en tävling?

Intressant, då är vi lika gamla då.

Det är du som skryter och försöker göra det hela till en tävling. 

Nyfrälst är jag ju knappast efter 10 år. Löjligt påstående. 

Har gjort precis lika dant som dig. Och nej, om det du hade skrivit var sant så vet du att man somnar på rökat och inte håller sig vaken i dagar. De som håller sig vaken i dagar är dom som blandar med vitt pulver alt tabletter likt tram tillsammans med alkohol.

O om det du skriver om dig själv är sant så var du antagligen en blandmissbrukare.. eller hur ? Menar 15 år gammal och började röka men enbart höll dig till rökat samt ev alkoholen? Nej, knappast du.

Jag slutade nästan helt med alkohol p ga cannabisen. Höll mig enbart till det och inget annat. Så ja, du vinner din egna tävling i att vara en smutsig blandar junkie.

Skulle inte förvåna mig om du tog spruta med? Men nu har du blivit "normaliserad" och fått lära dig att projicera ditt anti drog bruk mot just "hasch". För det klingar minst bäst i öronen på folk men går att prata om utan att bli skuldbelagd överdrivet mycket.

Med det sagt, så har jag aldrig påstått att det inte finns negativa konsekvenser med överdrivet brukande. O har aldrig varit med om det varken personligen eller i min närhet att någon faktiskt har fått psykos utav just cannabis specifikt. 

Däremot har det hänt vid blandmissbruk att folk har åkt på psykoser som jag känner till.

• Anonym (Ffo)

Hej!

De första tecknen när jag fick en psykotiska symptom var att jag kände mig väldigt misstänksam över diverse saker, hörde ljud eller att någon ropade på mig fast ingen gjort det och ljuden förvrängdes, tex hördes ljud från ventilationen som någon eller några som mumlade. Dessutom kändes hela känslan äcklig, ångestfylld och konstig.

Vad är det du känner? Vad har hänt?

• Anonym (Ffo)

Och nej, det är inte så troligt att få psykos av att ha rökt 2 g hasch, men det kan ju kännas lite psykotiskt om man är en ovan rökare.

• Anonym (000)
    Anonym (Ja) skrev 2024-02-21 20:55:14 följande:
    Vad snackar du om nu???? Han diskuterar THC, vilket finns i både hasch och cannabis... Han nämner till och med hur Hasch är värre än cannabis om du tar dig tiden att kolla på hela, men för saken skull så håller han det till forskningen om cannabis.. 

Det är same shit.. Det verkar alla veta utom du..

Ja, du var ett troll, precis som jag misstänkte.

Snacka om att du precis gjorde bort dig själv nu. Slutdiskuterat mellan oss. Tänker inte ge gratis information till ett troll.

• Anonym (Ffo)
    Anonym (000) skrev 2024-02-21 20:29:32 följande:

Låter som en väldigt konstig fråga ts. Är du en anhörig eller ? 

För det första, hasch får dig inte att hålla dig vaken i 3 dygn. Då har du antagligen gått på tjack. Psykos p ga hasch? Ja, dom säger det. (Fast detta kommer ifrån att sprutnarkomaner inte vågar erkänna att de håller på med sådant utan istället skyller på haschet, fast det i själva verket hade med deras tyngre drog missbruk med att göra och inte berodde på haschet alltså.) 

Personligen rökte jag hasch i 10 år. Ingen som tror på mig när jag berättar det för folk. "Du ser inte ut som någon som har rökt o bla bla". 

Snarare så insåg man vilken psykos den högfärdige samt paragrafryttarna samt hycklarna hade. Det blev tvärtom, man insåg vilken psykos folket levde under och den var värre än vad man själv fick. 

2 gram säger ingenting heller. Under vilken tidsperiod? I en joint eller under flera dagar?

Personligen så låter det som att personen behöver röka rejält så den får sig den sömn som den behöver och sluta upp med tabletter / vitt pulver samt blanda med alkohol.

Jag kan vara vaken i 2-3 dygn helt utan droger, så det är verkligen inte nödvändigt att ta tjack.

Just psykoser kan ofta börja med längre perioder av dålig sömn, men jag har perioder av sämre sömn pga att jag har adhd.
  • Anonym (B)

Varför chansa känner jag

• Anonym (000)
    Anonym (Ffo) skrev 2024-02-21 21:08:40 följande:
    Jag kan vara vaken i 2-3 dygn helt utan droger, så det är verkligen inte nödvändigt att ta tjack.

Just psykoser kan ofta börja med längre perioder av dålig sömn, men jag har perioder av sämre sömn pga att jag har adhd.

Du verkar vettig och sansad. 

En fråga till dig. Kan det inte vara så att det är dina ev adhd mediciner som stör sömnen för dig då? Hade ett x som hade adhd med. O hon fungerade inte utan sina mediciner samt kunde vara vaken länge framför allt om hon missade ta sina mediciner. 

• Anonym (Ffo)
    Anonym (000) skrev 2024-02-21 21:15:58 följande:

En fråga till dig. Kan det inte vara så att det är dina ev adhd mediciner som stör sömnen för dig då? Hade ett x som hade adhd med. O hon fungerade inte utan sina mediciner samt kunde vara vaken länge framför allt om hon missade ta sina mediciner. 

Jag tar inga mediciner och jag har gjort men slutat för 7 år sedan, samt även tagit tjack för 20 år sedan, så jag vet vad som är vad.
  • Anonym (Ffo)
    Anonym (000) skrev 2024-02-21 21:15:58 följande:

Jag tror dock att mina psykotiska symptom började med adhd-mediciner. Därför jag inte tar dem mer.
Svar på tråden Psykos