• nununu

    Tolka ÄL test

    Har haft en helt knäpp cykel det senaste året, oregelbunden upp till 47 dagar och inte kunnat tolka kroppens signaler som jag tidigare kunnat.

    har precis genomgått missed abortion i v 9 och vill nu se om kroppen kommit igång igen. 


    Snälla hjälp mig hur jag ska jag tolka nedan test från de senaste fyra dagarna. Tycker att det är positivt, negativt sedan positivt igen.

    16/2: 

  • Svar på tråden Tolka ÄL test
  • Jossiejoss

    Har samma problem som dig med mina cyklar. Helt kaos Senaste tiden

    Om jag utgår från mig själv och min kropp så har ÄLtesten som ser ut som på bilderna du skickar varit negativa för mig. Senaste tiden har jag ?dubbeltestat? med RFSU-testerna och Clearblue och för att det ska vara positivt för mig så är strecket avsevärt starkare än teststrecket. Då får jag även glad Gubbe på clearblue. Har många gånger trott att ÄL är på g för mina tester ser ut som på dina bilder men har varit negativt med clearblue. Har ibland blivit helt galen för jag tycker att strecken är så starka på stickorna men ingen glad gubbe i sikte på clearblue?. Förra cykeln såg dom ut så en vecka innan jag äntligen fick en tydlig höjning på stickorna och glad gubbe på clearblue. Och när jag då verkligen fick höjningen så var skillnaden väldigt obvious för oss!


    Men jag vet inte säkert med din kropp, kan ju bara utgå från mig själv. Jag skulle råda att fortsätta testa! Det är väldigt förvirrande ibland asså.

    Lycka till!! <3

    Såhär såg höjningen ut för mig när det blev positivt:

Svar på tråden Tolka ÄL test