Har inte råd att gå på min väns bröllop
En vän till mig ska gifta sig i sommar och jag ska dessutom vara tärna, vilket gör det hela ännu jobbigare då jag känner att jag måste gå. Annars hade jag nog inte tvekat på att tacka nej pga kostnaderna
Förutom resa och boende behöver jag och min man betala en kuvertavift på 1000 kr, taxi till och från bröllopet som ligger ca 45 min från vårt hotell (bröllopet är mitt ute i ingenstans så finns ingen kollektivtrafik som går). Jag behöver dessutom köpa tärnklänningen som kostar runt 800-1000 kr. Bröllopet är en bra bit bort så flyg är det enda resealternativet.
För mig och min man kommer alltsammans gå på ca 9000-10000 kr 😳 Helt sjukt dyrt! Jag är mammaledig och går på föräldrapenning och har absolut inte de här kostnaderna att lägga ut. Vi kommer inte ha råd att hitta på något annat i sommar i så fall. Alltså absolut ingenting.
Inte nog med det så är jag med och ordnar hennes möhippa (som ska vara i samma stad) och där kommer det kosta ca 4000 kr med resa, boende och aktiviteter/middag.
Långt inlägg men jag känner mig så stressad över det här. Jag kan ju inte tacka nej när jag ska vara tärna och har vetat om det här bröllopet ett tag?? Känner mig dessutom lite bitter att vi ska betala kuvertavgift när vi kommer långväga och jag även måste betala för min tärnklännig (som jag inte ens tycker är fin). Hur hade ni gjort??