En glad tjej skrev 2024-02-17 10:04:12 följande:
Jag upplever det inte som att han inte är engagerad, bara dålig på att föreslå saker. Vi träffas inte så ofta, jag tror han är nöjd med att bara vara hemma och bara umgås. Jag däremot vill båda, hänga hemma samt hitta på saker.
Föreslå det då, att en helg i månaden/varannan månad är det han som bestämmer vad ni ska göra. Att endast sitta hemma och umgås är exkluderat i hans planering.
ge förslag på saker som både är gratis och saker som kostar, så han själv kan anpassa. promenad i slottsskogen (eller annan park), ha med picnicknoch äta på en kajkant eller någonstans med fin vy, ut och kolla på stjärnhimmel och leta efter stjärnor, djurbingo (göra en egen bingobricka med ex mops, labrador, etc).
laga mat ihop, lite mer avancerad ex. Göra egen pastadeg. spela spel (monopol, risk, ticket to ride etc). baka kanelbullar eller annat som tar tid, och under tiden ha en vinprovning. eller ha en ?spansk afton? köpa hem 3 spanska viner och göra en spansk tre rätters. Eller fransk, tysk, italiensk. Det är som sagt bara fantasin som sätter stopp.
sen dyrare saker som boka spa, parmassage, weekend, fine dining, konsert men de beror också på ekonomiska situationen. men ge förslag, eller skriv förslag på lappar, lägg i en burk. Han drar en lapp i månaden och planerar in det så det ändå blir överraskning för dig.