Svampbehandlingen förstör allt
min bebis är tre veckor gammal och har torsk i munnen, alltså svamp, och jag har det på i alla fall mitt ena bröst. vi fick det pga antibiotikabehandling mot mastit som jag fick bara en vecka efter förlossningen. nu är mastiten borta men svampen här. bebis verkar besvärad av svampen i munnen för hon är orolig under amning och verkar kämpa mycket. amningen är dessutom det enda sättet att få henne att somna förutom vagn, och därför är nu allt förstört pga behandlingen vi nu måste genomgå för att bli av med svampen!
behandlingen är en salva eller krämig vätska som ska på mina bröstvårtor och i hennes mun efter varje amning. eller max 8 gånger per dygn. detta medför att jag efter varje amning när hon sover så gott måste väcka henne med ett finger med äcklig medicin i munnen. och att hon inte längre kan ligga mot mig för mina bröstvårtor ska smörjas in och lufttorka. nätterna är katastrof, ingen av oss sover pga salvan ska på. dagarna också svåra eftersom jag inte kan trösta henne genom att lyfta upp henne ens, för att bröstvårtorna måste LUFTTORKA.
jag kommer bli galen, jag hatar det här. hur jävla noga kan det vara med den här salvan? finns det ingen annat sätt att bli av med svampen? hjälp!