• Lissen0009

Pause.. vad betyder det för er???

Träffade en kille för 10år sedan, vi var kära å träffades 2år innan det rann ut i sanden för att jag var så ung å han hade barn och vi bodde på olika platser.

En kväll för 5månader sedan fick jag ett infall och skrev till honom, (jag är sambos sen 8år med en kille som det varit så dåligt med länge men inte tagit tag i att lämna honom).sen den kvällen pratade vi / skrev vi nästan dygnet runt i smyg till varandra en månad innan vi sågs, vi har setts från å till i ca 4månader I hemlighet.
    Blev kära igen,

Jag har varit lite upp å ner i mina känslor, skrivit några gånger att vi kanske ska pausa tills jag löst mitt men tagit tillbaka det snabbt.
    Förrutom det har jag alltid visat och skrivit att jag tycker så mycket om honom.

på min födelsedag blev jag irriterad att han inte ringde mig fast vi bestämt att han inte kan ringa mig när som helst.. vet inte hur jag tänkte.
    då skrev han att han inte orkar detta utan behöver en pause från allt.

någon vecka senare skrev jag att jag saknade honom å var kär i honom, han skrev samma tillbaka len även att jag får ordna upp saker innan för han orkar inte hålla på skriva här,

någon vecka efter skriver jag att jag är singel å ska flytta.

inte ett ljud.

skriver efter någon vecka att han gärna får förklara vad som
    händer å att han får säga om hans tystnad betyder att han vill avsluta oss..
    då svarar han att han tyckte han uttryckte sig tydligt nog när han sa att han ville ha en pause o att pause verkar betyda olika saker för oss.

sen dess tyst.. har gått veckor nu..

vad tror ni denna pause är för honom? Å betydelse för oss? 
  • Svar på tråden Pause.. vad betyder det för er???
  • Anonym (Isa)

Paus betyder slut för mig.Eller en sk paus som kommer leda till ett avslut..
    Speciellt om en man säger att han vill ha paus..

Sen vad det betyder för just honom är ju svårt att veta exakt.

Kanske som han sa att han inte orkar med att ha det "sådär" längre, men samtidigt om du blivit singel nu så slipper han ju ha det "sådär" något mer..

Att han väntar tills du är singel för att ta en "paus" låter liiite konstigt..
    Kanske han egentligen tyckte det var bra att du redan hade ett förhållande och träffade dig bara för sex..Och kanske inte alls trodde innerst inne att du skulle lämna din partner för honom..

När du gjorde det så kanske han fick lite panik eller liknande..

Jag spekulerar bara här..så jag menar inte att det ÄR något av ovanstående, men det kan väl vara något utav det, eller något heeelt annat..

• Anonym (O)

Pause= engelska ordet för pausa.
    Pause finns även inom norska språket men jag tänker främst på det engelska ordet.

• Anonym (Tina)

Paus för mig är något tonåringar använder och inte vuxna. Om vuxna använder det är det enligt mig samma sak som att man vill avsluta men orkar inte säga det högt för man vill/orkar inte ta diskussionen. Det är lättare att säga att man vill ta en paus och försvinna och hoppas att det "rinner ut i sanden"

• Anonym (Hmm)

Han tycker att du är jobbig men har inte kommit till insikt än om att han borde bryta med dig. Lämna honom ifred och gå vidare med livet.

• Aliona

Andra tråden på kort tid om folk som tagit pauser utan att prata om vad det betyder och sen blir förvånad när de missförstår varandra. Hur kan man inte kommunicera med varandra? 

TS, det spelar ingen roll vad vi tycker och tror. Det enda som är viktigt är att ni är överens. Du skulle ha frågat redan när han föreslig det vad han menade, vad det betyder för honom. Nu har du valet att fråga honom eller bara avvakta och se. Fokusera du på att flytta och ordna upp dit liv som singel så får du se om han kommer tillbaka sen eller inte. 

Svar på tråden Pause.. vad betyder det för er???