• 1Undrande2

Tips på vad jag jag ska göra

Jag har skrivit med en tjej som är äldre än mig ( 17 år äldre ). I början så skrev vi o det hon ställde frågor o jag ställde frågan om det kändes bra. Så vi bestämde att vi skulle ses nu till helgen ( detta bestämde vi helgen innan ). Men de senaste dagarna nu så är det bara jag som har fört samtalet framåt, jag har hört av mig och visst hon svarar men frågar inget tillbaka direkt. Jag provade att inte skriva på en dag sen höra av mig. Hon svarade ju snabbt då med en bild på sig.

Det jag undrar är egentligen ska jag skita i att höra av mig innan lördag för att se om hon gör det. Eller ska jag fråga typ " fortfarande på för lördag ".
    Eller rentav bara skriva " du verkar inte så intresserad utav att ses längre så vi skippar lördag"

Är det någon som har några bra ideer ?

• Svar på tråden Tips på vad jag jag ska göra
  • Anonym (A)
    1Undrande2 skrev 2024-02-15 06:14:00 följande:

Jag har skrivit med en tjej som är äldre än mig ( 17 år äldre ). I början så skrev vi o det hon ställde frågor o jag ställde frågan om det kändes bra. Så vi bestämde att vi skulle ses nu till helgen ( detta bestämde vi helgen innan ). Men de senaste dagarna nu så är det bara jag som har fört samtalet framåt, jag har hört av mig och visst hon svarar men frågar inget tillbaka direkt. Jag provade att inte skriva på en dag sen höra av mig. Hon svarade ju snabbt då med en bild på sig.

Det jag undrar är egentligen ska jag skita i att höra av mig innan lördag för att se om hon gör det. Eller ska jag fråga typ " fortfarande på för lördag ".
    Eller rentav bara skriva " du verkar inte så intresserad utav att ses längre så vi skippar lördag"

Den sista förslaget käns verkligen inte optimalt 😂 Om du börjar känna dig osäker så frågar du bara om hon ser fram emot dejten helt enkelt.
  • Anonym (Rakt på sak)

Låt bli att spela spel! Låt bli offerkoftan! Hör av dig om du vill, ni har en tid inbokad och hon kanske är upptagen bara. Det händer vettu!

Om jag skulle få ett meddelande om att inte verka intresserad så skulle jag droppa killen som gårdagens sopor, för det är ett bevis på att han är just det.
  • Anonym (Kaffedraken)

Haft kontakt med flera tjejer som inte frågade nåt tillbaka. Visade sig också att de inte var speciellt intresserade. En tjej hade jag kontakt med i 3 år och hon höll mig på avstånd. Det var oftast jag som föreslog träffar, och varje gång så drog hon sig ur i sista stund. Hon pratade om andra killar hon träffade, men jag hängde kvar ändå. Hon hintade ibland att det ev. skulle kunna bli nåt mellan oss, lugga t ex. Sista gången vi pratade så sa hon rakt ut att hon inte var intresserad. Det fattade jag nog innerst inne, men jag ville inte lyssna.

• Tink

När man är mitt uppe i en dejtingsituation, så har man en tendens att övertolka och grubbla sönder allting. Det du säger behöver inte betyda ett endaste dugg. Hon kan vara upptagen med annat för stunden och kanske inte riktigt har kapacitet över att visa ett fullkomligt intresse just nu.

Dessutom finns det inget som skapar mer missförstånd än när man skriver till varandra. Orden är typ 20% av budskapet. Kroppsspråk, blickar, röstläge och gester är resterande 80%.

Träffas på lördag som ni tänkt, så kan du ta det därifrån. Det kommer att gå hur bra som helst.

Svar på tråden Tips på vad jag jag ska göra