Tips på mindre/enkelt bröllop!
Jag har googlat mig blå och samlar på mig tips här och var, men det skulle vara så kul att få veta andras tankar, idéer och förslag på ett fint bröllop i mindre version! Hur gör man det "speciellt"?Jag och sambon har kommit till insikt av att vi faktiskt vill gifta oss! Det har inte varit nåt varken jag eller han "alltid drömt om" men börjar nu landa i att det vore väldigt fint.
Vi är i 40-årsåldern och bor i Stockholm, tänker att det enklast äger rum häromkring.
Är inte kyrkliga så det lutar åt borgerlig vigsel.
Väldigt liten gästlista! Kanske 20-25, absolut max 30 gäster. Mest släkt, åldrar mellan 1-86 år.
Mina tankar cirkulerar just nu kring att vigas vid havet/skärgården, eller i ett växthus (har kollat in bergianska men vigslar får tyvärr inte ske bland själva växterna). Men stadshuset är ju inte dåligt heller. Det lutar dessutom åt ett höst/vinterbröllop så att vara utomhus kan ju bli knepigt.
Vad har ni för tips om fina platser?
Och sen vill man ju bjuda på mat. Min fantasi sträcker sig till att boka nåt chambre separee på en mysig restaurang och ha middagen där. Men hur får man det att inte ta slut helt abrupt när maten är uppäten och allt är "klart" liksom?
Gå ut och skjuta av fyrverkerier någonstans, haha får man ens det som privatperson nu för tiden?!
Har ni några tankar och idéer om den här delen?
Ett annat alternativ är att hyra typ ett spa, äta catering/eget där, relaxa de som vill, dricka alkohol och snacka de som vill, leka med barnen de som vill, kanske till och med dra på lite musik och dansa om några vill. Vi är ju inte ute efter en festlokal för vi är inget festsällskap, men vore kanske kul med ett lite friare upplägg än "bara" middag?
Vet nån något om det här, spa-ställen man kan abbonera för fest, eller andra ställen "utöver det vanliga" för ett bröllop som ska vara familjärt men ändå kännas festligt?
Puhu, långt inlägg! Har många tankar så det är lite spretigt! Hoppas ni har några roliga förslag eller idéer:)