• tjej2000

Är det värt att prova?

jag har träffat och skrivit med en kille sen i december som jag tyckte var attraktiv som person och utseende i början. Jag hade sååå mycket pirr varje gång jag såg honom, när vi fick ögonkontakt och än mer när han tog min hand för första gången. Han är den tryggaste snällaste killen jag träffat men pirret har försvunnit och jag är så frustrerad Och ledsen. Vi kysstes första gången för ett par veckor sedan och den kyssen var inte bra alls, det var slabbigt och inte alls mysigt eller pirrigt. Han har aldrig haft tjej innan och det var hans första kyss, borde jag gett honom mer tid? 
    nu är jag varken attraherad av honom eller har något pirr kvar? Jag har berättad för honom vad jag känner och vi har bestämt att ta en paus från varandra ett tag så vi får tänka igenom vad vill igentligen vill och om vi saknar varandra ocj Vill försöka igen eller om vi bara ska vara vänner.
    Enligt det jag berättat, vad tycker du jag ska göra? Är det kört liksom när attraktionen försvunnit och så?

• Svar på tråden Är det värt att prova?
  • Anonym (Gå vidare)
    tjej2000 skrev 2024-02-14 09:23:39 följande:
    Är det värt att prova?

jag har träffat och skrivit med en kille sen i december som jag tyckte var attraktiv som person och utseende i början. Jag hade sååå mycket pirr varje gång jag såg honom, när vi fick ögonkontakt och än mer när han tog min hand för första gången. Han är den tryggaste snällaste killen jag träffat men pirret har försvunnit och jag är så frustrerad Och ledsen. Vi kysstes första gången för ett par veckor sedan och den kyssen var inte bra alls, det var slabbigt och inte alls mysigt eller pirrigt. Han har aldrig haft tjej innan och det var hans första kyss, borde jag gett honom mer tid? 
    nu är jag varken attraherad av honom eller har något pirr kvar? Jag har berättad för honom vad jag känner och vi har bestämt att ta en paus från varandra ett tag så vi får tänka igenom vad vill igentligen vill och om vi saknar varandra ocj Vill försöka igen eller om vi bara ska vara vänner.
    Enligt det jag berättat, vad tycker du jag ska göra? Är det kört liksom när attraktionen försvunnit och så?

Ja, det är kört. Du är inte attraherad, så gå vidare. 
  • Tink
    tjej2000 skrev 2024-02-14 09:23:39 följande:
    Är det värt att prova?

Om pirret har försvunnit så fort, så var det tyvärr inte mycket från början heller. Du kanske hade byggt upp en idealiserad bild av honom i ditt huvud när ni skrev till varandra och när ni sedan träffades, så uppenbarades något annat som inte alls stämde överens med din romantiska drömbild. Det är inte ovanligt och inget som du ska känna dig skyldig för.

Den första kyssen med en ny partner ska inte beskrivas så som du gör, utan snarare så elektrisk att man tappar andan och bokstavligen talat knäar. Det låter som att du inte är attraherad av honom som en man, och då finns det ju inte mycket att bygga vidare på. 
  • Anonym (Kaffedraken)

När kvinnor ger andra kvinnor råd Drömmer

• Tink
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-14 10:08:35 följande:

När kvinnor ger andra kvinnor råd Drömmer

Trådstartaren bad uttryckligen om råd om vad hon skulle göra. Det var det jag gav efter bästa förmåga och 39 års livserfarenhet.

Du får för all del gärna komma med din egen input själv. Vad anser du att hon ska göra i denna situation?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tink skrev 2024-02-14 10:16:32 följande:
    Trådstartaren bad uttryckligen om råd om vad hon skulle göra. Det var det jag gav efter bästa förmåga och 39 års livserfarenhet.

Du får för all del gärna komma med din egen input själv. Vad anser du att hon ska göra i denna situation?
    Det vill jag inte. Jag roar mig själv med att läsa råd från andra, som vet bäst.
  • Anonym (Gå vidare)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-14 10:19:39 följande:
    Det vill jag inte. Jag roar mig själv med att läsa råd från andra, som vet bäst.
    Det är väl det enda nöjer du har. Att läsa om andras relationer.
  • Anonym (mats)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-14 10:19:39 följande:
    Är du såhär fakking otrevlig i verkligheten också eller är det något du sparar till oss på detta forum? Kliv ner från dina höga hästar.
Svar på tråden Är det värt att prova?