Genara skrev 2024-02-13 01:51:08 följande:
Aldrig riktigt fattat vad man menar när man säger "var dig själv", känns som en sådan sak som låter bra men är egentligen korkad. Ja man ska inte låtsas vara en pilot om man jobbar sybilla, men tror inte det är det man menar. Det utrycket används till hur man är som person, en personlighet och jag kan inte vara mer än mig själv. Och ja, ibland är jag arslig, ibland är jag snäll. Alla människor har många sidor och oavsett vilken sida som visas så är man fortfarande "sig själv".
Om jag svarar lite lätt på din frågeställning. Det finns intressen jag har, som absolut inte är konstiga, snarare är extremt vanliga, men jag visar sällan den sidan då jag genom livserfarenhet vet att folk direkt placerar en i ett fack som jag inte vill kännas vid. Så jag tar sällan upp den sidan helt enkelta
Vad jag syftar på med att vara sig själv kan vara att man kanske är lite mer som man är och inte bryr sig lika mycket om vad andra tycker och tänker, lite som ett dem som gillar mig gillar mig ungefär.
För tänker att både jag och andra gärna har " spelat teater " för att vara på ett sätt som vi tror att andra skulle gilla. Men jag har börjat inse att det kanske inte är det bästa. Så som att om det blir en pinsam tystnad , att man väntar ut denna istället för att säga något klyschigt eller fakea ett leende.