• Tom Araya

    Omvandla telefonnumret för internationellt bruk?

    Vet någon här hur omvandlar jag mitt svenska mobiltelefonnummer så att det fungerar för någon utomlands att ringa?

    Jag ska alltså lämna mitt tnr i ett mail till någon i utlandet som behöver kunna nå mig på telefon.

    Finns det någon automatiserad tjänst för detta på nätet? 

  • Svar på tråden Omvandla telefonnumret för internationellt bruk?
  • Anonym (M)

    Ta bort den inledande nollan och lägg til +46

    070 123 1212 -> +46 70 123 1212

  • Tom Araya
    Anonym (M) skrev 2024-02-12 04:27:31 följande:

    Ta bort den inledande nollan och lägg til +46

    070 123 1212 -> +46 70 123 1212


    Tack! SkålGlad
  • EnAnonumius
    Tom Araya skrev 2024-02-12 06:27:28 följande:
    Tack! SkålGlad
    Funkar faktiskt att göra så "hemma". Att ta bort nollan och använda sig av +46 i stället. Ger lite träning på det hela. 😉
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tink
    EnAnonumius skrev 2024-02-12 06:36:00 följande:
    Funkar faktiskt att göra så "hemma". Att ta bort nollan och använda sig av +46 i stället. Ger lite träning på det hela. 😉
    Alla telefonnummer i min mobil är inlagda i internationellt format, så då slipper jag tänka på det när jag är utomlands. Kanske inte så viktigt för vårt lokala thai-takeaway, men nu är det så.
  • Anonym (frp)
    EnAnonumius skrev 2024-02-12 06:36:00 följande:
    Funkar faktiskt att göra så "hemma". Att ta bort nollan och använda sig av +46 i stället. Ger lite träning på det hela. 😉
    Funkar med 00 också istället för plus.
  • EnAnonumius
    Tink skrev 2024-02-12 06:49:25 följande:
    Alla telefonnummer i min mobil är inlagda i internationellt format, så då slipper jag tänka på det när jag är utomlands. Kanske inte så viktigt för vårt lokala thai-takeaway, men nu är det så.
    Smart tänkt. Skall gå igenom min kontaktlista och göra samma sak. 🙂
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • FtS70
    Anonym (frp) skrev 2024-02-12 07:36:48 följande:
    Funkar med 00 också istället för plus.
    Oftast ja, men inte här i Nordamerika. Vi slår +1 på mobilen eller 011 på en fast telefon. Rätt säker på att man slog något helt annat i Uzbekistan också, men det betyder väl mindre för resande svenskar.
  • Mentat
    Anonym (frp) skrev 2024-02-12 07:36:48 följande:
    Funkar med 00 också istället för plus.
    Nej, det är inte självklart. Internationellt prefix skiljer sig mellan olika länder, det beror på var du befinner dig.

    Däremot är det en god idé att lägga in alla nummer i din kontaktlista i formatet "+46xxxx" för svenska nummer. Det spelar ingen roll så länge du är i Sverige men då fungerar de alltid var du än är.
Svar på tråden Omvandla telefonnumret för internationellt bruk?