• Olivialala

Min kille tycker jag är för lång

min kille gillar tjejer som är korta, o har endast dejtat tjej som är runt 155 innan mig. 

jag är 167cm o min kille är 180cm, när jag frågar om hans ex har han sagt att hon är så liten o super gullig. Jag har inget emot att han skulle tycka hon är snygg fortvarande jag har vissa ex jag kan tycka ser bra ut men jag skulle aldrig säga till min kille att ? o han va så snygg o lång? om något av mina ex. Eller jämföra hans ?banan? med någon annans o säga att din är så liten jämförelse med Kalle som jag dejtade för två år sedan.? (btw, aldrig dejtat någon Kalle) 
    men han målar upp henne som söt o liten medans han aldrig skulle beskriva mig så.. jag vet inte vart jag vill komma med denna text men om någon har tipps på hur man ska hantera en sån här situation snälla hjälp! För blir snart galen på att han ska ta upp sitt gammla ex o hennes längd, känner mig som en jätte med min kille just nu.. är värkligen inte den svartsjuka typen annars kan jag tillägga men just när han påpekar de gång på gång. ( dom gjorde slut för ca 2 år sedan) vi träffades för 1 år sedan!

• Svar på tråden Min kille tycker jag är för lång
  • Tow2Mater

1. Sluta fråga om hans ex.
    2. Tar han upp igen hur liten och gullig hans ex är, svarar du 'sluta kommentera hur liten och gullig ditt ex är hela tiden, det börjar bli tröttsamt att höra konstant'.

• OlgaElvira

Smart kille, han lyckas med sitt uppsåt. Med några kommentarer där han jämför dig med sitt ex har han nu fått dig osäker på dig själv. Fått dig att känna dig som en jätte. Beteendet kallas gaslighting. Om du känner dig osäker kan han känna sig säker.
    Om du ifrågasätter får du en förvånad fråga. Ska man Inte få prata om allt? Men vad barnslig du är! Liknande lite lätt nedvärderande kommentarer. Hämnas inte genom att sjunka till hans nivå.
    Påpeka det han gör, sätt ord på det. Det där är gaslighting och du gör det för att få mig att känna mig obekväm med min längd. Sluta med det. Gå inte in i diskussion. Säga bara.  Det är så jag ser det.

• Anonym (Nej, nej, nej)

Ni har en perfekt längdskillnad, tycker jag själv som kvinna.

Jag tycker du ska göra slut med honom. 
    Han är en tråkmåns som inte ger någon trevlig energi tillbaka. Nu ska ha en positiv energi ihop och man ska lyfta upp carandravi en relation. Ge värme och kärlek. Der är det som är syftet!

Man passar inte ihop med alla pusselbitar - och han är alltså fel för dig. Det finns de aom är bättre.

Bra sajt 
    www.ungarelationer.se

• Anonym (Hej)

Varför ställer du frågor om hans ex, är du osäker på dig själv?
    Han visste väl hur lång du var när ni började träffas..... 

• Freddie K

167 cm tycker jag är lagom. Vad ska du göra, krympa dig själv? Han visste väl hur lång du var när ni blev ihop så dumt att klaga på det nu. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Cream)

Det är bara taskigt att hacka på en partner för saker som de inte kan göra något åt.

Hur lång du är kan knappast vara något han upptäckte i sängen eller?Obestämd

Han beter sig dumt bara och det måste han sluta med om ni ska ha en framtid. Men jag hade nog konstaterat att han inte var redo för en relation med mig som "jätte" och gjort slut, eftersom detta luktar lite åt kinkhållet. Han kommer alltid att ha  svårt att motstå mini-kvinnor som flirtar.

• Anonym (freddex)
    Tow2Mater skrev 2024-02-10 01:13:49 följande:

1. Sluta fråga om hans ex.
    2. Tar han upp igen hur liten och gullig hans ex är, svarar du 'sluta kommentera hur liten och gullig ditt ex är hela tiden, det börjar bli tröttsamt att höra konstant'.

3.  Lita på ditt eget omdöme istället för att fråga random folk på ett webforum där standardsvaret alltid är att dumpa.
  • Anonym (M)

Men han får väl ta ansvar för att välja kvinnor som passar hans preferenser då? Tyvärr verkar det som att han fick nöja sig för han ville uppenbarligen ha nåt annat. Små korta söta kvinnor kanske är sällsynta?
    Slutsats han är själv oattraktiv. Om inte annat för hans beteende mot dig.

• Core

Kontra med att du föredrar män över 185, den tar under bältet 

• Anonym (vipeholmsexperimentet)
    OlgaElvira skrev 2024-02-10 02:54:08 följande:

Smart kille, han lyckas med sitt uppsåt. Med några kommentarer där han jämför dig med sitt ex har han nu fått dig osäker på dig själv. Fått dig att känna dig som en jätte. Beteendet kallas gaslighting. Om du känner dig osäker kan han känna sig säker.
    Om du ifrågasätter får du en förvånad fråga. Ska man Inte få prata om allt? Men vad barnslig du är! Liknande lite lätt nedvärderande kommentarer. Hämnas inte genom att sjunka till hans nivå.
    Påpeka det han gör, sätt ord på det. Det där är gaslighting och du gör det för att få mig att känna mig obekväm med min längd. Sluta med det. Gå inte in i diskussion. Säga bara.  Det är så jag ser det.

Kanske faller inom ramarna för gaslighting. Någon form av manipulation handlar det om. Ingen vill ju ha känslan av att man inte duger, som han förmedlar till ts. Han verkar betrakta (eller vill att hon ska betrakta) honom som någon som är tillsammans med henne från någon form av godhet eller välgörerenhet.

nej ts, det här är ett bad Apple som riskerar att accelerera. Dra dig ur relationen.
  • Anonym (Laura)

Nej men haha... Så typiskt män ändå. Snälla fråga honom varför han jämför dig med sitt ex eller fråga varför han ens pratar om sitt ex längd? Skriv svaret här, jag är otroligt nyfiken vad han vill få ut av det.
    Sen undrar jag, du skriver att han ofta pratar om henne och hennes längd, hur många gånger har det hänt? Eller är det du som fastnat på att han nämnt det en-två gånger bara?

• Olivialala
    Anonym (Laura) skrev 2024-02-11 17:18:26 följande:

Nej men haha... Så typiskt män ändå. Snälla fråga honom varför han jämför dig med sitt ex eller fråga varför han ens pratar om sitt ex längd? Skriv svaret här, jag är otroligt nyfiken vad han vill få ut av det.
    Sen undrar jag, du skriver att han ofta pratar om henne och hennes längd, hur många gånger har det hänt? Eller är det du som fastnat på att han nämnt det en-två gånger bara?

Ja men lite så! Jag har frågat min kille nu varför han påpekar min längd, hans svar var ? jag tycker de sötare med kortare tjejer o du är så lång jämförelse med alla jag varit med, men du är jättefin som lång jag menar inget mot dig? aa as ska man säga? fick Inte fram något svar direkt på varför men vet att första gångerna vi träffades var tydligen för att han tyckte de skulle va nice o få ligga. Så jag tror jag fått svaret av honom redan men att han inte vågar lämna för att han inte vill vara själv eller något ingen aning men kan ju säga att han lär få fira alla hjärtans dag själv:)
  • Anonym (KittyKat)

Vänta lite nu, han vill inte lämna för han inte vill vara själv?

• Anonym (Banandraken)
    Olivialala skrev 2024-02-10 00:59:05 följande:
    Min kille tycker jag är för lång

min kille gillar tjejer som är korta, o har endast dejtat tjej som är runt 155 innan mig. 

jag är 167cm o min kille är 180cm, när jag frågar om hans ex har han sagt att hon är så liten o super gullig. Jag har inget emot att han skulle tycka hon är snygg fortvarande jag har vissa ex jag kan tycka ser bra ut men jag skulle aldrig säga till min kille att ? o han va så snygg o lång? om något av mina ex. Eller jämföra hans ?banan? med någon annans o säga att din är så liten jämförelse med Kalle som jag dejtade för två år sedan.? (btw, aldrig dejtat någon Kalle) 

Men du har dejtat en kille med banan? Förvånad
Svar på tråden Min kille tycker jag är för lång