Behöver råd, om någon varit med om liknande!
Hej!Det är så att jag äter inget preventivmedel, den 16onde december 2023 hade jag samlag, tog dagen efter piller den 18onde dec. Min menscykel är vanligtvis 29 dagar, jag började blöda smått vid förväntad mens 28 dec, men blödde inte alls lika mycket som jag brukar, det var mer ljusrosa. Den 25 jan skulle jag ha fått min mens men det var försenad med 14 dagar, den 6 feb hade jag också samlag, dagen efter börja jag blöda, denna gång blöder jag mer som vanligt dock. Tog graviditetstest den 8onde (fråga mig inte varför men fick bara en känsla o tog det), tog med clearblue vanliga (två stycken) båda visade positivt(?) Ett test ska väl inte visa positivt redan tre dagar efter samlag? Och hade jag blivit gravid den 16onde hade det väl visat ett klart plus för längesen? Tagit test tidigare under januari också, på ett test (clearblue) blev det också sånt där streck, resten va negativa. Är det någon som varit med om liknande eller så? Tänkt att jag ska ringa gyn, på måndag men frågar här ifall nån varit med om samma!