• jess8212

    Är jag gravid eller är det kört även denna gång?

    Som rubriken lyder. 


    Jag tog äl test måndag 29/1 och var stilla gubbe (rosa clearblue digitalt test) 
    lördagen innan, alltså 27/1 mös jag och mannen. 


    Onsdag veckan efter, 9 dagar efter ÄL får jag en liten rosa blödning på pappret när jag torkade mig. Denna blödning ökar i styrka och jag börjar bli så så illamående och kunde knappt sova på natten. torsdagen mår jag så illa att jag får tänka på andningen för att inte kräkas. Blödningen har nu bytat karaktär till brunblandat i färgen. Tar två Alvedon och det lättas en aning men blödningen ökar ännu mer. 


    illamåendet är borta. 


    Min menscykel är punktlig och kommer alltid på dagen. Senaste mensen hade jag 11/1 Och har den alltid ca 6 dgr.


    Men oxå en konstig grej. jag har ALLTID ömma bröst några dagar innan min mens kommer. Det är så jag vet att den är på väg. Men inget alls nu denna gången. 


    inga klumpar än som jag brukar ha när jag har mens men mensvärken är där.  inatt fick jag ha tampong i. Mensvärken sitter fortfarande i. 


    Neg test ons 7/2
    Neg test idag fre 9/2 

    vad tror ni? 

  • Svar på tråden Är jag gravid eller är det kört även denna gång?
  • cutepenguin

    Har du tagit ett graviditetstest? 


    Omöjligt att svara på. Men eftersom du fick ha tampong i natt skulle jag säga att det är lite för stor blödning för att vara tex en nidblödning. 

  • Yuppyupp

    Mensen beter sig ofta inte som man vill när man försöker att bli gravid. Det är då, otacksamt nog, som den alltid ska strula. Jag fick en nidblödning med min senaste och det var endast en rosa fläck på pappret, en gång. Jag vet att man gärna vill hålla hoppet uppe så länge det går, men bara ett graviditetstest kan berätta hur det ligger till. Hur länge har ni försökt?

  • jess8212
    cutepenguin skrev 2024-02-09 07:41:50 följande:

    Har du tagit ett graviditetstest? 


    Omöjligt att svara på. Men eftersom du fick ha tampong i natt skulle jag säga att det är lite för stor blödning för att vara tex en nidblödning. 


    Japp. 


    tog ett i onsdags NEG (RFSU sticka) och ett imorse NEG (digitalt Clerblue) 
    tampongen idag var där knappt nått, men ja. Jag får väl anta att detta är mensen men brösten som int där ömma är väldigt konstigt. Har ALLTID ömmat innan mens. 

  • Cookee

    Symptom säger tyvärr ingenting om man är gravid eller ej, jag har haft alla symptom utan att vara gravid massor med gånger, och har varit gravid utan märkbara symptom flera gånger. man får gå på gravtest helt enkelt, ca 11 dagar efter ÄL visar det positivt med vanligt test om det tagit sig. 

Svar på tråden Är jag gravid eller är det kört även denna gång?