• namerrilk

Hur man agerar på dejtingsidor?

Hej. Detta kommer låta patetiskt för många men jag vill ändå fråga.

Jag är en man I medelåldern men som inte tillhör de snygga mestadels pga av min övervikt. Något som jag tagit tag i nu och hoppas på ska bli bättre. Det jag har att erbjuda istället är att jag är väldigt kärleksfull, älskar närhet, har mycket humor, tar livet som det kommer, har god självinsikt och är trogen den jag håller kär.

Men hur är det just det här med när man ska ta kontakt? Alla kvinnor som har den persolighet jag söker är ju så rackarns snygga. Jag har ju en förutfattad mening om att kvinnor både kan och är mer kräsna med utseende än oss män men hoppas att jag har fel.

Så vad har ni män i liknande sits för erfarenheter av detta?

Och hur känner ni kvinnor om att bli kontaktade av oss som håller "en lägre nivå"? Hur vill ni bli bemötta/kontakde o. Man ändå tar mod till sig?

Obs, jag vill absolut inte framställa mig som martyr eller någon form av incell.

Mvh

• Svar på tråden Hur man agerar på dejtingsidor?
  • Fjäril kär

Man kommer bra långt med sunt förnuft, hyfs, vett och respekt. Det är fullt gångbara egenskaper som jag som kvinna värdesätter högre än annat. 
    Kan du bete dig så är det guldstjärna i min bok .

Och grejen är väl att du inte ska försöka dig på att göra hela kvinnliga befolkningen nöjd utan attraherar du minst en så har du vunnit.  

Big no-no är väl att be om ursäkt för hur du ser ut eller för att du existerar.  Det är inte ett framgångsrikt recept.  Det är motparten som avgör om du faller henne i smaken . 

• Gurksoppa

att vara trevlig och vänskaplig! Gärna ha glimten i ögat, kanske ha en rolig anekdot eller liknande i profilen. Något som gör just dig unik och speciell :)

ställa nyfikna men inte påflugna frågor, den är lite svår just den hårfina balansen. Men att visa att du är just nyfiken, vill veta mer, och lära känna. Om du frågar hur hennes dag varit, fråga vad som gjort den bra eller vad som hade kunnat gjort den ännu bättre för att få lite djupare samtal :)

• namerrilk
    Fjäril kär skrev 2024-02-08 14:14:24 följande:

Man kommer bra långt med sunt förnuft, hyfs, vett och respekt. Det är fullt gångbara egenskaper som jag som kvinna värdesätter högre än annat. 
    Kan du bete dig så är det guldstjärna i min bok .

Och grejen är väl att du inte ska försöka dig på att göra hela kvinnliga befolkningen nöjd utan attraherar du minst en så har du vunnit.  

Big no-no är väl att be om ursäkt för hur du ser ut eller för att du existerar.  Det är inte ett framgångsrikt recept.  Det är motparten som avgör om du faller henne i smaken . 

Tack för bra input. Nae, att be om ursäkt för sig själv är ju väldigt oattraktiva, men av någon sjuk anledning vill jag göra just det.

Ska ta detta med mig.

Mvh
  • namerrilk
    Gurksoppa skrev 2024-02-08 14:20:04 följande:

att vara trevlig och vänskaplig! Gärna ha glimten i ögat, kanske ha en rolig anekdot eller liknande i profilen. Något som gör just dig unik och speciell :)

ställa nyfikna men inte påflugna frågor, den är lite svår just den hårfina balansen. Men att visa att du är just nyfiken, vill veta mer, och lära känna. Om du frågar hur hennes dag varit, fråga vad som gjort den bra eller vad som hade kunnat gjort den ännu bättre för att få lite djupare samtal :)

Ja, min profil är nog inte så inspirerande vilket ju är dumt...

Tack för fina råd.

Mvh
Svar på tråden Hur man agerar på dejtingsidor?