Går under av stress över bostadsrättsförsäljning
För snart sex år sedan köpte jag en bostadsrätt. Med facit i hand är det dummaste jag har gjort. Avgiften har alltid varit hög för storleken, däremot köpte jag den relativt billigt men är maxbelånad. Med räntehöjningen var den snart dyrare per månad än de allra flesta jämförbara hyresrätter. Jag försökte ha is i magen och tänka att det får jag igen den när jag säljer den. Och jag har trots allt trivts riktigt bra.
Jag har jobbat på annan ort ett tag och därför hyrt ut min bostadsrätt i andrahand. Till hösten får jag inte längre hyra ut den, utan måste flytta tillbaka eller sälja den.
Jag känner fullkomlig panik över detta, till den grad att jag utvecklat ångest och symptom på utmattning.
Jag vill nämligen flytta ihop med min kille, som bor i en annan stad, till hösten för att studera. Men jag tror inte att den kommer att bli såld. Marknaden har stått i princip stilla i mitt område under det senaste halvåret. En granne som bor i samma hus och med en helt likvärdig lägenhet sålde nyligen sin till 40 procent under utgångspriset. Ja, minus 40 procent.
Jag befarar att jag antingen kommer att få sälja den till ett helt galet underpris som jag kanske aldrig återhämtar mig ifrån ekonomiskt, eller så tvingas jag bo kvar där tills jag får den såld till ett vettigt pris - och alla mina drömmar om utbildning och samboliv får läggas på is till dess.
HUR ska jag hantera denna fruktansvärda oro utan att fullständigt gå under?