• SmallLemons

    Kan CB ÄL-test visa på graviditet?

    Hej!


    Ja, jag vet såklart att man ska använda rätt test till rätt sak osv, men sen är man ju ändå som man är när man hoppas bli gravid... 

    När jag var gravid med mitt första barn använde jag CB ÄL-test för att fastslå ÄL.


    "För skojs skull" (som ju många uttrycker sig), använde jag ÄL-testet igen på BIM -1 och fick på nytt en glad gubbe. Jag tyckte detta var märkligt, så jag misstänkte graviditet. Och mycket riktigt plussade jag med vanligt gravtest redan samma kväll. 

    Nu använder jag mig på nytt av CB ÄL-test. Den 27:e januari fick jag fast gubbe på testet. Sedan använde jag testet "för skojs skull" ett par gånger till i veckan efter. Då fick jag tom ring varje gång. Men plötsligt, igår, fick jag blinkande smiley - igen! Befinner mig nu på BIM -2. Och likaså denna morgon - blinkande smiley. Om man plockar ut teststickan från själva avläsaren, syns båda strecken väldigt tydligt. 

    Så hjälp mig att förstå. En blinkande smiley ska indikera en höjning av östrogen. Men utifrån var jag befinner mig i min cykel, bör jag inte ha en höjning av östrogen, om det inte är så att jag är gravid. Så varför visar testet på etta? 

    Jag har testat med RSFU vanliga graviditetstest (ej testa tidigt) och fått negativt så sent som idag, på BIM -2. Så jag känner mig tämligen säker på att jag inte är gravid. 


    Men kan någon hjälpa mig att förstå mig på varför CB ÄL-test beter sig såhär i så fall= Och sjäva smileyn kan man ju egentligen ignorera, jag tänker mer på hur tydligt strecket på test-stickan är. 


     


    Tacksam för era erfarenheter och input! 

Svar på tråden Kan CB ÄL-test visa på graviditet?