• Anonym (Standoff)

Har vi blivit så rädd psykiskt?

Ja, har vi blivit så rädda psykiskt (Patetiska skulle jag säga)
    när vi börjar döma folk i dejting världen appar såsom på web utifrån vad folk röstar på?

Ex. Kvinna 36 år kallar hon Linn för enkelheten. ( känner ingen Linn så försök inte gå den vägen i denna situation)

Skriver hon är si och så personligt gillar dittan och dattan, Sd:are undanbedes starkt.

Jag vet att min morsa och farsa röstade helt olika och är fortfarande gifta 30 år+.

Hur ska detta sluta.?
    ( vet att de bara är några få ännu men de ser ut att bli fler som skriver att man inte ska höra av sig om man röstar på typ Sd, Höger eller annat, hittills inte sett någon som avböjt kontakt med någon som röstar vänster. )

• Svar på tråden Har vi blivit så rädd psykiskt?
  • Anonym (Perka)

Vad man röstar på är kanske egalt, men värderingar är viktiga att ha liknande, speciellt om man ska uppfostra barn tillsammans.

Konstigt förresten, jag ser många män här skriva hur de inte akulle ta i sosse/vänsterkvinnor med tång. Patetiskt?

Jag tycker det är bra så man slipper ödsla tid om man ändå inte är kompatibla. 

• Anonym (r)
    Anonym (Perka) skrev 2024-02-03 14:09:46 följande:

Vad man röstar på är kanske egalt, men värderingar är viktiga att ha liknande, speciellt om man ska uppfostra barn tillsammans.

Konstigt förresten, jag ser många män här skriva hur de inte akulle ta i sosse/vänsterkvinnor med tång. Patetiskt?

Ser detta varje dag på FL uttryckt i betydligt hårdare ordlag än att "SD:are undanbedes" OskyldigDöd

trådstarten totalt onödig men ingen nyhet i det för TS

• Anonym (Perka)
    Anonym (r) skrev 2024-02-03 14:12:11 följande:

Ser detta varje dag på FL uttryckt i betydligt hårdare ordlag än att "SD:are undanbedes" // OskyldigDöd

trådstarten totalt onödig men ingen nyhet i det för TS

Precis, med anmärkningar om utseende och eller kvinnliga könsorgan.
    Men det är väl rädda män som skriver så. Enligt TS.
  • Anonym (Standoff)
    Anonym (Perka) skrev 2024-02-03 14:15:07 följande:
    Precis, med anmärkningar om utseende och eller kvinnliga könsorgan.
    Men det är väl rädda män som skriver så. Enligt TS.
    För att undvika skriva ordagrant om könsord, men en "Toyota Avensis -98, ser väl ut som en Toyota Avensis -98) ??? 
    Samma med en flaggstång, ser väl ut som en flaggstång?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Standoff) skrev 2024-02-03 14:19:26 följande:
    För att undvika skriva ordagrant om könsord, men en "Toyota Avensis -98, ser väl ut som en Toyota Avensis -98) ??? 
    Du tycker vissa kvinnor är fittor så då är det rätt att kalla de det, men du tar illa upp för att SD-are väljs bort.
    Sicket hycklande.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Standoff) skrev 2024-02-03 14:19:26 följande:
    Är du rädd och patetisk som väljer bort de?
  • Anonym (Standoff)
    Anonym (Perka) skrev 2024-02-03 14:33:24 följande:
    Är du rädd och patetisk som väljer bort de?
    Jag skulle 10 av 10 gånger välja bort en "flaggstång" för att jag ligger inte åt de hållet.
  • Sunflora

Det handlar inte om att rösta olika utan att det blir svårt om man inte delar grundläggande värderingar. Jag skulle kunna vara tillsammans med någon som röstade på alla riksdagspartier förutom Sverigedemokraterna och Vänsterpartiet för de står för långt ifrån min världssyn och mina värderingar. 

• Anonym (Perka)
    Anonym (Standoff) skrev 2024-02-03 14:35:44 följande:
    Jag skulle 10 av 10 gånger välja bort en "flaggstång" för att jag ligger inte åt de hållet.
    Men du förstår inte att andra tycker SDs värderingar är oattraktiva?
    Hyckleri delux.
  • Anonym (Standoff)
    Anonym (Perka) skrev 2024-02-03 14:46:03 följande:
    Men du förstår inte att andra tycker SDs värderingar är oattraktiva?
    Hyckleri delux.
    Vars är hyckleriet? nog för att jag följer politik men håller inte med alla partier till 100 %
Svar på tråden Har vi blivit så rädd psykiskt?