• Anonym (T)

Traumatiserad

Jag har ttauman från flera händelser i mitt liv. Får flashbacks när jag försöker sova, är rädd fär mycket och på min vakt. Litar inte på människor.

Orkar inte berätta allt vad som hänt och hur ångesten, stressen osv yttrar sig fysiskt och psykiskt för mig. Men jag är så trött. Så trött och kan knappt sova. Känner mig inte trygg någonstans. Inte ens i min egen säng. :(
    Kan man hela sin kropp som är helt ur balans på något sätt? 

• Svar på tråden Traumatiserad
  • Anonym (Lily)

Viktigt att du träffar en läkare snarast.Du har det väldigt tufft och du vill må bättre.Finns hjälp att få .

• Anonym (T)

Vad kan en läkare göra?

• Anonya

Har du fått bearbeta dina trauman med någon professionell? Om inte, skulle du behöva det. Om du har men det inte hjälpt är det bra att prova längre period, annan sort eller annan person. 

Låter mycket tufft som du har det. Hoppas du kan få hjälp och få må bättre snart!

• Anonym (T)
    Anonya skrev 2024-02-02 09:27:49 följande:

Har du fått bearbeta dina trauman med någon professionell? Om inte, skulle du behöva det. Om du har men det inte hjälpt är det bra att prova längre period, annan sort eller annan person. 

Låter mycket tufft som du har det. Hoppas du kan få hjälp och få må bättre snart!

Jag har provat.
    Att bearbeta är traumatiskt i sig. Dessutom är det dyrt.
    När alla sessioner är slut kan man må bättre tillfälligt, men uppenbarligen hjälper inte "hjälpen" i längden. Det som hjälper kan jag tänka är att ha någon som lyssnar, och vill förstå, och inte dömer en och misstror en.

Det är den största fördelen med att prata med en professionell. Men om de tillför något utöver en välvillig inställning, det kan jag inte påstå. 
  • Anonym (Lily)
    Anonym (T) skrev 2024-02-02 09:11:22 följande:

Vad kan en läkare göra?

Fråga .Sök hjälp .Styrka!
Svar på tråden Traumatiserad