Hej 😊
Jag befinner mig i samma situation. Jag vet inte heller hur jag ska kunna träffa vänner eftersom jag har svårt för att fungera som mig själv i de givna sociala ?rum? som finns. Jag saknar sociala ?rum? som stämmer överens med mina behov av introvertism och tid för reflektion.
Utav det känns det nästintill omöjligt att hitta rätt och känna vad för sammanhang jag skulle vilja ingå i eftersom de flesta sammanhang saknar öppning för dessa behov. Man "ska" liksom vara extrovert och visa upp en världsvan fasad för att förtjäna få vara med i gruppgemenskapen. Det är så ytligt allting.
Jag funderar nästan på att skapa en lapp med text som kortfattat förklarar mina behov, svårigheter och vad jag behöver för att fungera som jag kan ge till den jag kan komma att stöta på. Kanske skulle det hjälpa till att hitta en öppning och även hjälpa mottagaren att också våga vara sig själv...
Har skapat en sån lapp gällande mina diagnoser som jag gett till vårdpersonal och några bekanta och utav det märkt att människor slappnat av.
Tills dess försöker jag leva genom min kreativitet, mina intressen och förstå mig själv. Att förstå sig själv och sina behov tror jag är nyckeln till att så småningom kunna dra till sig rätt sammanhang.
Jag önskar Dig all kraft! 🙏🌱