Era topp tre flicknamn?
Kan ni inte lista era topp tre flicknamn?
Kan ni inte lista era topp tre flicknamn?
Nu fick vi aldrig några döttrar men senast jag var gravid så var detta våra favoriter;
Ellen
Lovis
Dina
Ingrid
Karin
Sigrid
kan inte välja ut tre och kan inte välja ordning, så här är mina nio favoriter :D
Zoey
Leonie
Ellie
Vanessa
Nova
Filippa
Melina
Noelia
Miranda
Olivia
Siv
Helena
Anna
Evelina
Ingrid
Ines
Astrid
Signe
Melanie
Isolde
Olivia
Eftersom jag är namnintresserad så har jag många olika favoriter, av olika typer s.a.s.. Så jag kan inte säga tre favoriter så där rakt av. Men jag gillar generellt stiliga, klassiska, högklassiga, traditionella svenska namn, gärna med lite längd också, som är vanliga även i andra europeiska kulturer (inte nödvändigtvis med exakt samma stavning eller uttal). T.ex:
Caroline
Margareta
Josephine
Elisabeth
Isabelle
Magdalena
Diana
Louise
Sophie
Madeleine
Helena
Eleonora
Camilla
Glömde:
Filippa/Philippa
Martina
Erika
Hmm, mina tre favoriter är nog
Idun
Edith
Elisabeth
...Men är svårt att välja, finns så många fina namn :)
Finns många fina, men här är mina topp tre
Stephanie
Linnea
Isabelle
Liv
Vega
Sasha
1. Elise
2. Ada
3. Evy
Olivia
Maryam
Assia
Finns såå många vackra namn men väljer
Viola
Ofelia
Ester
Det finns så många fina namn, i olika klasser och på olika plan s.a.s., så det går egentligen inte att välja tre. Men jag gillar klassiska namn med klass och stil, som både uppfattas som typiskt svenska och är internationellt gångbara. T.ex.:
Josephine
Caroline
Louise
Å andra sidan gillar jag även fornnordiska namn, t.ex.:
Sigrid
Tora
Ingeborg
Dessutom gillar jag antik-klassiska och även neo-klassiska namn med ursprung i de antika europeiska kulturerna, t.ex.:
Lavinia
Chloe
Daphne
Jag älskar lite amerikanska namn. Men lyckades med ett Amerikanskt,ett Italienskt o 2svenka namn. Så ska väll försöka påverka barnen när det är dax för barn barn🙂. Men det är så länge sen jag tänkte på barn namn. Men kollar lite listor när det faller in. Joella,Joline. Kimberly
Amanda
Josefin
Carolina
Ingrid
Anna
Evelina
Gabriella
Cornelia
Olivia
Emilia
Wilma