• Anonym (Kär)

Kan inte acceptera att han ej vill ha mig

Jag har ett stort problem, som för många ter sig självklart vad jag borde göra. 

Jag har träffat en kille för sex i ett par månader. Jag har blivit kär i honom, men tyvärr inte besvarat. Sen en tid har han börjat dejta en kvinna. De är inte i en relation ännu, han har ännu inga känslor men han tror att det kan utvecklas till nåt seriöst.

Här borde jag sluta träffa honom. Jag
    vet. Men jag träffar honom o har sex....och det värsta, själva problemet, är stt jag mellan gångerna bara tänker på honom och när jag ska få träffa honom igen. Han upptar nästan alla mina tankar vilket innebär att jag för det mesta inte mår bra. 

Vill  bsra ha tips på hur jag ska hantera detta? Att sluta obscessa?  Sluta tänka? Sluta HOPPAS PÅ DET OMÖJLIGA?

Jag ksn liksom inte bara acceptera att det inte blir vi, utan hoppas o tycker vi skulle passa ihop. Vi är nämligen väldigt lika på många saker....😔
  • Svar på tråden Kan inte acceptera att han ej vill ha mig
  • Tow2Mater

^ Japp, ta ett beslut. Det är inte svårt, bara jobbigt.
    Sedan sysselsätter du dig med annat så tankarna distraheras.

• Fiona M
    Tow2Mater skrev 2024-01-27 15:28:48 följande:

^ Japp, ta ett beslut. Det är inte svårt, bara jobbigt.
    Sedan sysselsätter du dig med annat så tankarna distraheras.

Ja, viktigt att hålla sig sysselsatt tills man märker att man faktiskt klarar sig utan det dåliga man har sug efter.
  • Freddie K

Det är svårt, men du får nog bryta med honom helt. Han verkar inte bra för dig och är dina känslor inte besvarade så.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (M)

Tänk på vad avtändande beteende det är att dejta en kvinna med ambition att det ska bli något seriöst, samtidigt som man ligger med en annan, bakom hennes rygg antar jag.

• Anonym (Kram)

vi är nog många som vet hur det känns och det är jättesvårt att släppa. Men ju längre du stannar i det ju mer skadar du dig själv.
    det bästa för dig är att strypa kontakten helt med denna man och verkligen bestämma dig för att aldrig mer ge efter för hans charm. 

• Anonym (XXX)

Sluta träffa honom. Smärtan går över, även om man inte tror det medan man är mitt i det. Bara man slutar mata känslorna genom att googla på hans namn, kolla in hans sociala media, foton, eventuella videos... 

...och i fortsättningen ger du dig inte in i sådana relationer, utan skaffar dig en man som respekterar dig och vill visa upp dig för omvärlden som sin flickvän och kanske så småningom fru!

• Anonym (Mini)

Översätt honom till ett drogberoende. Du mår säkert bra i stunden när ni träffas men långsiktigt kommer du att må sämre ju längre tiden går där du inte sätter stopp.

Säg upp kontakten, ta bort kollande på sociala medier etc. Avgifta dig helt.

• ResanTillMelonia

Det här tror jag verkligen på, hah!

skräm bort henne genom att berätta vad han gör med dig? Då är han din <3.

eller så kastar en vettig kvinna honom i närmata papperskorg!

• Anonym (tjolahopp)

Hur gick det för dig TS?

• Anonym (Erfaren_man)

Det här är tokigt på flera sätt.

Dels så är du någon som ligger med honom, utan att ni är ihop. En sådan tjej brukar män sällan se som wife-material. 

Dels så ligger han med dig bakom ryggen på sin nya dejt. Det visar att han inte är en bra man. 

Så detta känns tämligen utsiktslöst. 

Svar på tråden Kan inte acceptera att han ej vill ha mig