• anna0911

    Hur ska jag våga inleda en ny relation?

    Jag har bollat en del här sen min separation för över 2 år sen. Jag har levt i ett skadligt förhållande där jag utsatts för våld och kränkningar under lång tid. Äntligen är jag över ältandet och känner ibland att jag saknar närhet och kärlek. Killar gillar mig och har inte svårt få kontakter men är så rädd att ens tänka tanken att utveckla något mer. Jag ser redan misslyckandet innan jag ens försökt. Så jag törs inte ens dejta? jag är rädd att människan jag träffar är konstig men värst av allt är jag rädd att det är något fel på mig som gör mig omöjlig att leva med Ens som särbo. Hur ska jag släppa loss lite mer? Våga? Och framförallt inte vara rädd att misslyckas? Någon som varit med om liknande och har samma tankar som mig.

  • Svar på tråden Hur ska jag våga inleda en ny relation?
  • Anonym (Gilda)

    Åh vad jag känner igen mig i detta.

    Jag blev också utsatt för långvarigt, sexuellt våld och hot under flera år. Jag anmälde till slut och lämnade. Det har gått lite drygt 2 år sedan jag separerade också.

    Jag upplever att jag numera kan träffa män och ha sex, vilket på sätt och vis kanske låter märkligt eftersom det mestadels var sexuellt våld jag utsattes för. Kanske beror på att jag alltid är noga med att det ska kännas bra för MIG nu. Det tog dock ungefär ett år och känns inte helt hundra ännu. Jag överanalyserar ofta och blir triggad negativt av vissa saker.

    Däremot är jag inte emotionellt redo alls. Jag vill inte dejta, inte lära känna, inte ha djupare samtal. Känner ofta att jag inte litar på män.

    Ibland blir jag ledsen, då jag såklart inte vill vara ensam hela livet. Känns verkligen som att något i mig har gått sönder och inte går att laga. 

  • Anonym (Tjej)

    Känner precis samma. Men jag kan inte ens träffa ngn för sex. Då känner jag att han bara vill ha sex o att de är det enda killar är ute efter. Numera kan jag inte ens dejta. Har vart singel i tre år. saknar oxå kärlek men det är svårt de där  när jag int ens kan ha sex. 


    Känns lite som jag hatar män men önskar att jag inte kände så här 

  • anna0911
    Anonym (Gilda) skrev 2024-01-26 21:26:27 följande:

    Åh vad jag känner igen mig i detta.

    Jag blev också utsatt för långvarigt, sexuellt våld och hot under flera år. Jag anmälde till slut och lämnade. Det har gått lite drygt 2 år sedan jag separerade också.

    Jag upplever att jag numera kan träffa män och ha sex, vilket på sätt och vis kanske låter märkligt eftersom det mestadels var sexuellt våld jag utsattes för. Kanske beror på att jag alltid är noga med att det ska kännas bra för MIG nu. Det tog dock ungefär ett år och känns inte helt hundra ännu. Jag överanalyserar ofta och blir triggad negativt av vissa saker.

    Däremot är jag inte emotionellt redo alls. Jag vill inte dejta, inte lära känna, inte ha djupare samtal. Känner ofta att jag inte litar på män.

    Ibland blir jag ledsen, då jag såklart inte vill vara ensam hela livet. Känns verkligen som att något i mig har gått sönder och inte går att laga. 


    Kanske är det det berömda tiden läker alla sår som är grejen. Det måste vara så vi förtjänar kärlek och att må bra! Kram
  • Freddie K

    Jag kan känna igen mig till viss del. Om någon förmodan gillar mig så tror jag att det är något fel på den personen, även om jag ändå är ganska lätt att tycka om, men är någon intresserad av mig på ett romantiskt sätt, vilket inte händer så ofta så tror jag alltid att det är något fel på den personen.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Hur ska jag våga inleda en ny relation?