• Anonym (A)

    Voxra och bipolaritet?

    För många år sedan fick jag Citalopram men jag tror att det hette något annat då. Jag blev väldigt speedad av det och psykiatrikern misstänkte att medicinen triggade hypomani hos mig. 


    Vi har bipolaritet i släkten (farmor och pappa) men jag vet inte om jag kan se något sådant mönster hos mig, Jag har varit med om flera svåra händelser under många år nu så jag vet inte vad som är normalt längre. 


    För några år sedan fick jag en väldigt tung utmattningsdepression, även den efter en svår händelse. Då fick jag Voxra eftersom jag hade dåliga erfarenheter av SSRI.

    Voxra funkade jättebra för mig mot depressionen och sedan dess har jag tagit Voxra i perioder. Problemet är att effekten försvinner efter ett tag. 


    Nu är jag på väg att sätta ut Voxra, vilket inte heller brukar vara ett problem men efter en vecka på den lägre dosen (150) känner jag mig väldigt uppåt och ganska speedad. 


    Vad kan det bero på tror ni som har lite koll? Det är ju inget problem egentligen, jag gör inga urflippade saker. 

    Jag har känt så här tidigare ibland och det handlar mest om att jag blir rastlös, skämtar mycket, rör mig fortare och känner mig himla bra. Svårt att veta om det är hypomani. 

Svar på tråden Voxra och bipolaritet?