• Alltärupptaget

Hjälp mig hitta en prisvärd frisör i Skellefteå

Jag har bott i Skellefteå ett par år nu, men lyckas inte hitta en prisvärd (dam)frisör att gå till - som dessutom klipper ok (begär endast att denna förstår vad jag säger och klipper som jag vill, inte som hon tycker). Jag känner att 500 kr är "pris-smärtgränsen", finns det någon som känner till en frissa som inte tar mer än så för en helt vanlig klippning av ett axellångt hår? Gärna hyfsat centralt.

Usch, vad det är jobbigt ibland med att vara ny i en stad. I-landsproblem, jag vet! Skrattande

• Svar på tråden Hjälp mig hitta en prisvärd frisör i Skellefteå
  • Alltärupptaget

Finns här verkligen ingen från Ske-å som klipper sig hos ngn som inte tar typ 750-800 kr för en vanlig klippning? Förvånad

• Anonym (t)

Är en stad bort ungefär och nu när jag kollar verkar det vara helt vanliga priser för en enkel klippning. H-vete vad det gått upp!  Finns det någon frisörutbildning i Skeå kanske?

• Alltärupptaget

Jo, jag vet! Obestämd Tycker det är ocker, snudd på iaf, att ta mer än en femhundring för en väldigt enkel klippning!

Den jag går hos nu tar 500:-, men jag är inte nöjd direkt så...

• Anonym (Facebook)

Tror du får mer svar om du hittar någon lokal facebookgrupp och frågar i. 

Alternativt så kan man gå med i gruppen och använda sökfunktionen (förstoringsglaset) och söka med om fler haft frågan uppe. 

Men tyvärr, så ja, det kostar ofta mer än 500 kr. Letat frisör där jag bor, en hyfsat stor stad med lite väl många frisörer nästan. Man kunde ju hoppas att deras konkurrens skulle synas på priserna, men icke. 

Började klicka igenom mig på "boka online" och vissa saker som ingick hos en frisör (typ tvätt eller styling) hade en annan frisör som en extra avgift. Det kan vara helt okej dock, för alla vill inte tvätta eller styla håret hos frisören. 

Det är svårt att hitta ett bra pris. Ett annat tips är att kolla med frisörer som riktar sig till män, där kan man ibland hitta bra tips. Männen i min familj går till en sådan frisör, hon har mest manliga kunder men vet att en och annan kvinna är där också som både har långt och kort hår. 

• Anonym (t)
    Alltärupptaget skrev 2024-01-24 09:16:45 följande:

Jo, jag vet! Obestämd Tycker det är ocker, snudd på iaf, att ta mer än en femhundring för en väldigt enkel klippning!

Den jag går hos nu tar 500:-, men jag är inte nöjd direkt så...

Verkar vara vad det går på nu så känns inte som ocker men tja det är dyrt med allt numera. Vi har några utbildningar men då ska man tajma in öppettiderna och känna sig ok med det. De behöver ta den summan för att gå runt, 500 ger inte mycket till själva frisören ändå
  • Alltärupptaget

Ja, kanske ocker var fel ord, men dyrt är det allt! Eller så är det jag som är snål!? Flört Men nu har jag iaf hittat en för 500:- som ska få ett försök! Glad Tyvärr får jag vänta en månad för hon verkar ha en del att göra på de dagar jag kan komma. Men det får jag tugga i mig och se glad ut!

Facebook finns inte en chans att jag skaffar, så där kan jag inte söka hjälp.

Tack dock för bra tips och engagemang. {#emotions_dlg.flower}

Om jag kommer ihåg ska jag meddela hur det gick med frisyren om dryga månaden.

Svar på tråden Hjälp mig hitta en prisvärd frisör i Skellefteå