• Jjjjjllo

Tidigt ultraljud

Är det normalt att ett tidigt ultraljud ser ut så här? Frågar åt en vän hon ska tydligen vara exakt i vecka 5 

• Svar på tråden Tidigt ultraljud
  • Jjjjjllo

Tänker på att det ser helt tomt ut är det normalt eller finns det ingen graviditet? 

• Anonym (Anonym)

jag bifogar en bild från mitt tidiga ultraljud, dock i v6+6 (mättes till 6+5). Men då såg man i alla fall tydligt livmodern och vad som var graviditeten. 

jag är absolut inte kunnig, men känns märkligt att dom mätt den svarta pricken på hennes ultraljud? men kanske är olika ultraljudsmaskiner?
  • Jjjjjllo
    Anonym (Anonym) skrev 2024-01-22 21:17:17 följande:
    jag bifogar en bild från mitt tidiga ultraljud, dock i v6+6 (mättes till 6+5). Men då såg man i alla fall tydligt livmodern och vad som var graviditeten. 

jag är absolut inte kunnig, men känns märkligt att dom mätt den svarta pricken på hennes ultraljud? men kanske är olika ultraljudsmaskiner?
    Ja visst känns det konstigt men hon fått ny tid om en vecka, ser ganska litet ut på din i vecka 6 o händer väll ganska mkt tillväxt på 2v?
    kan det va så litet att det Nt syns nått i v 5
  • Anonym (Anonym)
    Jjjjjllo skrev 2024-01-22 21:22:36 följande:
    Ja visst känns det konstigt men hon fått ny tid om en vecka, ser ganska litet ut på din i vecka 6 o händer väll ganska mkt tillväxt på 2v?
    kan det va så litet att det Nt syns nått i v 5

ja kanske är så! Om jag kollar i Preggers så är embryot bara 2mm i v5 och 7mm i v7 (på min bild är den 8,3mm) Kanske är svårt att kunna se det så tidigt som v5.

skönt att hon har fått en ny tid, håller tummarna att det går bra! jag väntade till efter v6 för att jag ville se om hjärtat slog eller inte. 

Svar på tråden Tidigt ultraljud