• Anonym (Orkarsnartinte)

Bebis som är vaken halva nätterna o h gråter

Hjälp!! TIPS OCH RÅD behövs.

Har en snart femmånadersbebis som sömnen  helt havererat på natten. Senaste veckan har hen varje natt vaknat runt 01!efter stt ha somnat vid 19-1930 och sen somnar hen inte om innan 04. jag ammar, byter TUNG blöja, ammar igen, lägger ned i nest bredvid mig. Bebis vaknar eftrr första amning och är sen vaken och bara gråter och sprsttlar när jag lägger ned. Kan somna vid bröst om jag ammar lm men vaknar och gråtet högljutt om jsg lägger igen. Går jag runt med hen är hen vaken men aktiv i famnen.

Är så helt slut dagtid av att vara vaken med skrikande bebis 3 h vaje natt mitt k natten.

Innan detta startade sov bebis bra, ett par krots uppvak för mat och omsov bara.

Hjälp!!! Jag orkar inte! Inget jag gör hjälper.

Pappan har storadyskonet nattetid och bebis tar intr flaska men det känns inte som det är hunger ens, bara nån slags övertrötthet/sömnovilja.

• Svar på tråden Bebis som är vaken halva nätterna o h gråter
    Anonym (Orkarsnartinte) skrev 2024-01-22 03:21:00 följande:
    Bebis som är vaken halva nätterna o h gråter

Hjälp!! TIPS OCH RÅD behövs.

Har en snart femmånadersbebis som sömnen  helt havererat på natten. Senaste veckan har hen varje natt vaknat runt 01!efter stt ha somnat vid 19-1930 och sen somnar hen inte om innan 04. jag ammar, byter TUNG blöja, ammar igen, lägger ned i nest bredvid mig. Bebis vaknar eftrr första amning och är sen vaken och bara gråter och sprsttlar när jag lägger ned. Kan somna vid bröst om jag ammar lm men vaknar och gråtet högljutt om jsg lägger igen. Går jag runt med hen är hen vaken men aktiv i famnen.

Är så helt slut dagtid av att vara vaken med skrikande bebis 3 h vaje natt mitt k natten.

Innan detta startade sov bebis bra, ett par krots uppvak för mat och omsov bara.

Hjälp!!! Jag orkar inte! Inget jag gör hjälper.

Pappan har storadyskonet nattetid och bebis tar intr flaska men det känns inte som det är hunger ens, bara nån slags övertrötthet/sömnovilja.

Ingen? 
  • Anonym (?)

Har du inte redan fått en massa tips i alla dina trådar? Du förkastar ju alla svar och råd och tips du får, så jag vet inte vad mer du tror finns att hämta?

• Macks

Vänj av 3-åringens ätande på natten, du sover med 3-åringen varannan natt, pappan tar bebisen som inte absolut måste äta på natten ur näringssynpunkt, men om ni ändå tycker det, erbjud ersättning på flaska eller inget alls. Bebisen vänjer sig snart. Så.

Anonym (?) skrev 2024-01-23 17:00:17 följande:

Har du inte redan fått en massa tips i alla dina trådar? Du förkastar ju alla svar och råd och tips du får, så jag vet inte vad mer du tror finns att hämta?

Vet du, jag lämnar fsmiljeliv nu. Ditt inlägg var droppen.

Jag har ingen annan att fråga. Ingen. Så ja jag vänder mig till okända i desperation på ett nätforum för att kanske få råd om saker jag inte provat.

Det jag får är saker jag testat, men problemen byts. Att barnet är vaket halva natten i rad är nytt. Så ja jag bad om etfarenheter kring det.

Men jag orkar inte längre få kommentarer som din som verkligen bara är ute efter att slänga en elak pik och inte för att hjälpa alls. Det är bara elakt.

Hoppas du är nöjd. Du slipper iaf mina trådar.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (F)

Lider med dig. Jag har en sjumånaders som också sover dåligt och i perioder riktigt dåligt. Grejen är att det blir hundra gånger värre när man själv är inne i det där hemska sömnbriststadiet! Då kan man inte se lösningar eller att det kommer bli bättre. För oss blev det bättre när han började äta mer mat men sen kom tänderna så då blev det sämre igen... Mina tips:

Dela mer på vaknätterna med sambon. Ni kan byta av efter du ammat, det finns många sätt att lösa det på så att du får sova lite mer.

Se till att vara utomhus mycket på dagen, helst 2 h per dag! Hjälper bebisen med dygnsrytm och jag tycker min sover mycket bättre då.

Sov ihop med bebisen på dagtid så mycket som möjligt, kan du kanske lämna syskonet hos en släkting lite?

• Kammen320

Gå o lägg dig när bebisen somnar. Det hjälper inte problemet förstås, men du får flera timmar sammanhängande sömn iaf om bebisen sover ca 19-01. Så får sambon ta storasyskonet på kvällen o natten. Och kom ihåg att det bara är en fas, det kommer bli bättre. Det är bara såhär en kort tid av ditt liv, se till att få sova så du orkar.

Svar på tråden Bebis som är vaken halva nätterna o h gråter