• Anonym (JS)

Hon gick sönder?

Min flickvän gick sönder. Hon har problem med hällsan både psykiskt och fysiskt. Och det har varit extra jobbigt de senaste två veckorna. Men igår var det droppen. Hennes bil kolappsa och hela dagen blev ju då förstörd. Fast 2 timmar hemifrån utan nått sätt att ta sig hem. Fick kontakt med burgare men de fick bara köra henne till närmsta verkstad. Jag erbjöd mig att hemta henne men hon ville jag skulle vila då jag hade opererat mig dagen innan. Och kontakta då hennes ex som hon har ett barn med. 

Han hemta henne tillslut men hon kontakta honnom kl 13 men kom inte hem förän kl 22 då han inte ville hämta henne och sen till slut inte ville lämna bilen utan försökte få igång den i timmar. Medan hon stog där i kylan med en man hon inte står ut med längre. 

Nu dagen efter har jag inte riktigt kunnat nå fram till henne men precis nu svara hon om att hon är på väg ner för att dra bilen hela vägen hem igen. Men sa även att hennes ex har vunnit hon är knäckt helt förstörd. Funderar på att ta livet av sig och lämna dottern till honnom att hon intw bryr sig mer och orkar inte. Hennes dotter har varit det som drivit henne hon älskar henne mer än allt. Men nu ger hob bara upp. Jag försökte peppa henne säga att vi älskar henne att vi tar oss igenom detta att det löser sig. Det är ok att vara ledsen och försåöigt i detta läget. 

Men hon sa åt mig att vara tyst att det får henne att må sämre som att hpn vill må dåligt. Eller att det sårar henne när hon är beredd att göra nått riktigt jävligt och då höra att hon är älskad. 

Min fråga är ju då vad ska jag göra. Jag antar att hon är med någon för tillfället då hon är på väg till bilen. Och blir ju svårt att dra den själv. Men sen ska jag åka till henne? Hon vill inte ha mig där jag vet det hon har sagt det innan då hon under den senaste tiden mått så jävla dåligt att hon vill tydligen vara själv. Men ska man gå dit ändå? Vill vara där för henne stötta henne hon är mitt allt min älskling och det gör så ont att hon inte vill ha mig där och hjälpa henne. Vill inte att hon gör nått dumt heller. Vad tycker ni? 

• Svar på tråden Hon gick sönder?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Låt henne vara ifred ett tag. Hon behöver det. Väljer hon dig så gör hon det när hon känner att hon kan. Åk INTE dit!

• Anonym (JS)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-01-20 20:43:58 följande:

Låt henne vara ifred ett tag. Hon behöver det. Väljer hon dig så gör hon det när hon känner att hon kan. Åk INTE dit!

Mm börjat tänka i de banorna med. Hon behöver väll kanske det. Men känns så fel att lämna henne att låta henne lida ensam just nu. Vill ju verkligen stötta henne och ge henne tröst. Framförallt vill jag ju inte att hon gör nått dumt. Hon har försökt ta livet av sig 5 gånger innan. Därav 3 lyckats men att dom fått henne tillbaka igen. Vill bara inte att hon ska göra det igen är orolig för henne 
Svar på tråden Hon gick sönder?