• Anonym (Hjälp)

    Låta henne leva med misshandel?

    Min väninna i 70+ åldern lever med en kvinnoboxare. Hon har försökt lämnat honom när dom var yngre men den generationen ser inte så lätt på att skiljas och tycker att det är något man får stå ut med. 


    Väninnan visar nu tecken på att vara i ett väldigt tidigt stadie av demens. Så tidigt så att det är omöjligt att få in henne på hem ännu. Hon har själv försökt hamna på hem, kanske för att få flytta från honom. 


    Men hon har nu börjat ringa varje dag och säga att han sparkar henne och slår henne värre än någonsin. Jag vet inte om det är sanning eller demensen som talar. Men jag vet att det brukade hända förr, jag har sett skadorna. 


    Hon bor 20 mil bort och jag har inte körkort så jag kan inte åka dit varje gång hon ringer. Nästa gång tänker jag ringa polisen, men OM hon väljer att anmäla så finns det ingenstans för henne att ta vägen. 
    Hon vill inte bo på kvinnojour och de blir nog svårt med demensen, samt att hon inte har släktingar att bo hos. 


    Vad gör jag? Om det hon säger är sant kommer han snart slå ihjäl henne. 

  • Svar på tråden Låta henne leva med misshandel?
  • Dexter dot com

    Gör en orosanmälan hos kommun/socialtjänst och ring polisen när hon ringer dig och säger att hon blir misshandlad. Då har du agerat så får dom ta beslut om vad som sen sker.

Svar på tråden Låta henne leva med misshandel?