• Elio3

    Vad tror ni om mina chanser?

    Hej! Tänker om det finns erfarna kunniga personer som kan hjälpa mig att spekulera i varför det tar sån tid för mig att bli gravid.. Lite om mig:


    * När jag var 29 år blev jag på första aktiva försöket gravid, allt gick bra och det blev ett barn
    * 1,5 år senare blev jag gravid fast vi inte ens börjat försöka, men det slutade i ett tidigt missfall. Här trodde jag att jag var hur fertil som helst ..
    * Vid 32 års ålder börjar vi försöka få till ett syskon, tar 9 försök att bli gravid, men det slutar i MA i vecka 10. 
    * Har sedan dess försökt igen, är nu 33 år.. inne på försök 8 men ännu inte gravid.
    * Har regelbunden cykel på 26-28 dagar och får alltid utslag på ägglossningstest kring dag 12-14. Kör också tempmetoden och den brukar bekräfta ÄL, fast jag tycker mig inte se en klockren höjning varje månad (också svårt göra denna metod perfekt med en 3-åring som vaknar ibland på nätterna osv). Tycker inte jag har perfekta äl-flytningar varje månad, och känner aldrig av ägglossningen genom smärta eller så.
    * Har gjort en fertilitetsutredning via Werlabs som visade 2,4 i AMH och 9,8 i FSH - enligt läkaren där ska det vara normalt men jag är själv lite oroad över att FSH är lite högt. 
    Min kille har inte gjort något spermieprov än, men det är på gång. Så vad tror ni, har jag bara otur och det tar tid? Finns det hopp? 

Svar på tråden Vad tror ni om mina chanser?