Hjälm i pulkabacken?
Vid vilken ålder har era barn/ungdomar slutat med hjälm när dom har åkt i pulkabacken?
Båda mina grabbar har haft hjälm tills dom var 13-14 år.
Vid vilken ålder har era barn/ungdomar slutat med hjälm när dom har åkt i pulkabacken?
Har aldrig haft en hjälm i pulkabacken som kille..
Skulle vara lite försiktigare om det var tjejer.. Då de är lite mer rädda för att ta risker så som att sätta ner foten och bromsa i tillräckligt god tid innan det går åt helvete.
Typ 5.
15-åringen åkte med en kompis på jullovet och det var med hjälm, ingen tvekan om det.
Jag ar tjej. Aldrig hjälm i pulkabacken.
Nej ingen hjälm! 😂 Stackars barn i dag så har så fjossiga föräldrar, kommer dom klara av torka sig i röven då dom flyttar till eget?!
Med skolan har sonen på 10 hjälm (obligatoriskt) Men åker vi på fritiden ingen hjälm och aldrig haft
Min son hade senast förra säsongen när vi åkte (då 13 år). Skulle han åka i år skulle det också vara hjälm på.
När jag var liten, runt 6-7 år, åkte jag pulka och krockade in i ett träd. Örat fick sig en ordentlig smäll. Det rann blod och jag fick åka in till akuten. De fick suga ut en stor jäkla blod- och vaxpropp ur örat på mig. Det var rätt traumatiskt och jag vill inte att mina barn ska vara med om det. Tack och lov fick jag inte hjärnskakning. Så hjälm blir det absolut! Hur länge vet jag inte.
Har en 7-åring, hon ska absolut ha hjälm. Vi har en brant pulkabacke där farten blir hög, ren idioti att inte ha hjälm där.