Kolik? Någon med erfarenhet och tips?
Min son är snart 4 veckor och har haft problem med magen sen min mjölk började rinna till. Han helammas. Känns som att han har bra tag när han ammar, äter allt mellan 1-4h intervaller. Har gått upp bra i vikt, kissar och bajsar som han ska.
Han har dock så otroligt mycket problem med magen och det blir bara värre och värre. Han skriker och gråter väldigt mycket, igår var han i princip otröstlig på dagen. Nu har det börjat påverka hans sömn också, så att han vaknar "i förtid" pga ont i magen, och även amningen till viss del få han får ont i magen och släpper då taget och gråter och vill inte amma mer. Han känns sällan som en nöjd och glad bebis.
Magmassage, benrörelser ("cykla" tex) och pysventil kan funka tillfälligt men problemet kommer oftast tillbaka snabbt igen.
Jag får snart panik - BAD kan vi göra?!
Utesluta mjölkprotein? Jag är vegetarian (eller ja, halvt, äter fisk) hur ska man tänka med kosten då om jag utesluter ett av mina grundprotein?
Eller bara dela med er av erfarenheter - stöd - pepp - andra tips. Det är så otroligt jobbigt just nu.
Mvh desperat förstagångsmamma