När barnen hittar på skit. Vad har era hittat på?
Min 14-åriga dotter har varit väldigt enkel under hela uppväxten och är egentligen det fortfarande. Vi har en bra relation och hon brukar alltid berätta för mig om det har hänt något som många andra ungdomar skulle hålla tyst om för sina föräldrar.
För ett halvår sen berättade hon t.ex. att hon hade provat att röka. När det dyker upp sånt brukar jag försöka förklara allvaret i det hela. Att det absolut inte är ok, men att jag är glad att hon berättar. Jag vill att hon ska fortsätta känna förtroende för mig men vill såklart också sätta ner foten när hon gör något dumt.
Så för några veckor sen berättade hon att hon om en händelse när hon sov över hos en kompis. Dom var själva hemma och hade kommit på den idiotiska idén att dom skulle provköra hennes föräldrars bil. Dom kom på det tillsammans men det var min dotter som körde. Dom hade tydligen kört runt lite där ute på landet där hon bor och sen kört tillbaka.
Tror inte att den andra tjejens föräldrar vet något, men tack och lov så gick allt bra.
Fattar inte var dom får alla dumma idéer ifrån.
Jag har varit väldigt noga att lära mina barn vad som är rätt och vad som är fel men uppenbarligen hittar dom på dumheter ändå.
Vad har era barn hittat på?