• Anonym (Xcv)

Förkylningarna tar aldrig slut!!

Alltså nu är jag snart på sammanbrottets rand.

Har två barn och ammar det yngsta som jag är FL med. Något av barnen har nu varit sjukt sen november. Vi får några friska dagar ihop, sen kommer nästa förkylning hem från förskolan så jag är hemma med frisk bebis och sjukt barn, sen blir bebis sjuk, sen några få friska dagar och sen kommer storasyskonet hem med nästa sjuka och det börjar om. Har sovit USELT sen november och nu kom nästa vända direkt vid förskolestarten. Bebis kräks ner mig när hen blir sjuk så amningen påverkas med varje gång.

Hade stora hemma en del innan jul men alla klättrade på väggarna efter en vecka.

Är det bara osedvanligt mycket förkylningar i år? Har haft ett sjukgråtande barn hemma konstant känns det ju som villet är mentalt helt knäckande. Pappan jobbar men kommer hem så tidigt han kan men dagarna faller ju på mig som föräldraledig liksom.

Jag är så trött på det här, har absolut inget nöje eller glädje av föräldraledigheten nu, det är bara en kamp mot sjukdom känns det som, som jag får ta mest själv.

• Svar på tråden Förkylningarna tar aldrig slut!!
  • Deeru

Upplevde det lika dant för 10 år sedan när mina var så små. Det är nog bara så det är. Vi var nästan beredda på att säga upp dagisplatsen! Gick väl 3 dagar som längst friska. Varierade mellan ögoninflammation, öroninflammation, höstblåsor, svinkoppor, mycoplasma, magsjuka.. så lite variation fanns det ju! Men fy fan. Det är inte kul! Upplevde att det blev bättre när den lilla var runt 4 år...

• LaFontaine

Så hade vi det fram till strax efter treårsdagen i fjol. Vi hann med ett par vändor med influensa, förkylningar och någon magsjuka. Vid påsk blev den yngste sjuk igen och sen var han frisk hela vägen fram till sommarlovet, förutom någon enstaka snorig dag. Vi trodde att hösten skulle innebära sjukdomar, men jag tror att han var hemma en eller två tillfällen under hela hösten. 

Det finns alltså hopp!

• Yllop

Du har inte funderat på att ha det äldre barnet hemma när du ändå är föräldraledig?

Svar på tråden Förkylningarna tar aldrig slut!!