• Anonym (Jadu)

Er uppfattning om detta?

Var tillsammans med min man i 9 år, han lämnade mig för ett halvår sedan. Pga att vi bråkade för mycket. Mycket tror jag berodde på hans oförmåga att resonera (lätt till ilska). 

Sedan han lämnade mig har han inte träffat sina barn (på 6 mån) troligtvis på grund av ilska mot mig. Jag har försökt men slutat. 

hur kan en pappa som tidigare tagit ansvar och brytt sig göra såhär? 

han har tidigare lämnat och kommit tillbaka efter 2 veckor kanske. Detta är extremt och han har fått en egen lägenhet.

han lämnade ju när han var riktigt arg. Hur ska jag tolka detta? Vill han att jag ska höra av Mig? Vad gör jag?

• Svar på tråden Er uppfattning om detta?
  • Anonym (M)

Hur går det med hans missbruk?

• Anonym (Enkelt)

Ingenting. Han vill inte umgås med sina barn. acceptera det. Om jag vore du skulle jag ansöka om enskild vårdnad.

• Lynx123

Var glad att du slipper honom...ni funkar inte ihop. Fokusera på dog själv och barnens välbefinnande. Det ordnar sig.

• Anonym (Herakles)

Försök se samma situation utifrån, till exempel om det hände din dotter eller bästa vän. Då skulle du se att det här inte är en person att ha i närheten.

Min gissning är att ert förhållande varit dåligt mycket länge och att han sett det som en ursäkt att behandla dig och barnen illa och kanske till och med vara med andra. Skulle inte alls förvåna mig om han har ett nytt förhållande redan nu.

Oavsett så vill han inte ens träffa sina barn, och därför bör du göra ditt bästa för att att skona dem från egna, framtida problem med tilltro och relationer. Visa dem hur bra man kan klara sig själv och hur mycket roligt ni kan ha på egen hand. Prata inte om pappan på ett negativt sätt inför barnen utan låt dem växa upp i trygghet med en mamma som kan stå på egna ben.

Svar på tråden Er uppfattning om detta?