• Erik1235

Dotter träffa ny partner?

Hej, 

Jag och mitt ex flyttade ifrån varandra för två månader sen efter 10 år tillsammans. Vi har en dotter tillsammans som är 4 år, 
    Mitt ex har träffat en ny kille som hon har introducerat vår dotter för, detta efter bara nån vecka. Personligen tycker jag detta är alldeles för snabbt och onödigt(?) gentemot vår dotter. Hon säger ofta att hon vill att ?mamma och pappa ska bo tillsammans? etc och jag märker på henne att hon blir förvirrad. Speciellt efter förra helgen då dom sov över hos denna kille. Jag har bett mitt ex att ta det lite lugnt och inte gå för snabbt fram. Vår dotter försöker fortfarande bearbeta att vi inte bor tillsammans och säger som sagt än idag att hon vill att mamma och pappa ska bo tillsammans. Mitt ex tar väl inte in det jag säger och kör sitt race. Jag tycker detta är jobbigt för jag ser hur det påverkar dottern. Jag är också (väl?) helt maktlös i detta och kan inte göra så mycket än att be mitt ex ta det lite lugnt?

• Svar på tråden Dotter träffa ny partner?
  • Mortiscia80

Ja det är väl ungefär ett halvår för tidigt det... Däremot kan du tyvärr inte säga något om hur ditt ex sköter sitt liv, sina relationer och då inkl. när dottern träffar nya partners. Du har gett henne din åsikt, det är allt du kan göra i nuläget =/

• blomman 2

Håller med ovanstående ( och dig) att det är alldeles för tidigt att introducera ett barn inför en ny så tätt inpå er separation. 

Galet och desperat skulle jag säga men tyvärr inget du kan styra?
    finns för din dotter och ge henne all din tid,trygghet och en stabil tillvaro.

Svar på tråden Dotter träffa ny partner?