• Tänk logiskt

Skäggmode

Det tycks vara mode att män ska ha skägg. I regel inte långt skägg utan skäggstubb eller lite mer. 
    Man ser knappt en yngre eller medelålders man i media som inte har skägg. 

Vad säger ni kvinnor, är skägg attraktivt?

Själv hade jag skägg några år i 30-årsåldern, men rakade av mig det till slut eftersom det är krångligt att sköta. 

• Svar på tråden Skäggmode
  • Anonym (Hm)

Nej tycker inte att det är attraktivt men smaken är olika

• Anonym (Smaken är som baken.)

Jag tycker inte skägg är snyggt alls. 

• Anonym (Tjej)

Jag tycker inte att det är snyggt med skägg 

• Anonym (lm)

Lite snyggt stubb kan vara sexigt på ett riktigt välskuret ansikte, men endast om han inte har ens minsta ansats till dubbelhaka, alltså precis knivskarpt deffat. Med dubbelhaka blir det bara riktigt sunkigt, ofräscht och gubbigt.

Långt skägg är inte attraktivt alls på någon. 

• Anonym (Skägglösa damen)
    Anonym (lm) skrev 2024-01-24 07:56:31 följande:

Lite snyggt stubb kan vara sexigt på ett riktigt välskuret ansikte, men endast om han inte har ens minsta ansats till dubbelhaka, alltså precis knivskarpt deffat. Med dubbelhaka blir det bara riktigt sunkigt, ofräscht och gubbigt.

Långt skägg är inte attraktivt alls på någon. 

+1

Jag vill även tillägga att bäraren måste ha rätt anlag. Det ser inte alls bra ut när det dessutom är väldigt glest.
  • Agda90

Det är upp till var och en hur man vill se ut. Så länge det är vårdat är det snyggt. 

När jag var yngre, i 20 års åldern, tyckte jag inte att män med skägg var snygga. Nu är jag 40+ och anser att skägg kan vara snyggt. 

Men det viktigaste är att personen som väljer att ha skägg (eller inte) trivs med sig själv. En person som trivs med sig själv blir oftast mycket mer attraktiv. 

• Anonym (lm)
    Anonym (Skägglösa damen) skrev 2024-01-24 08:34:52 följande:
    +1

Jag vill även tillägga att bäraren måste ha rätt anlag. Det ser inte alls bra ut när det dessutom är väldigt glest.
    Ååå ja. Långt, glest och grått skägg är bara liksom huuuu så hemskt!
  • Anonym (AB)

Ett kort välansat skägg är så snyggt... det är så enormt manligt.

• Anonym (Donna)

Jag gillar skägg, kort och välskött. Skägg gör mannen mer maskulin och maskulinitet är sexigt.

Soppsamlare ner på halva bröstet går dock fetbort.

• Anonym (.)

Jag är man.. och ledsen att en blandar sig i bara en ev. kvinnotråd?!

..Men vi män, I alla fall jag när man rör sig ute, på fester då alltså och liknande så får man ibland höra "Hur man som nyrakad ser ut som en annan baby i ansiktet och att man är mycket yngre? mer ungdomlig till utseendet ..man kan tro och kanske tycker att detta är till fördel och positivt, men nädå ..inte på lång väg.
    -Nu är det en förbannelse istället tydligen.

Så då är det motsägelsefullt att påstå att ha skägg 'både lite eller mycket spelar ingen roll- ansatt eller skägget pekar åt alla hål och är väldigt ovårdat. om det nu blir och låter annorlunda nu eller, ni bryr er ju uppenbarligen?

För hur ska ni kvinnor ha det liksom!
    Tycker ni verkligen inte om skägg?'
    Det tar tid med ett snyggt skägg och det lägger vi om inget annat mycket pengar på vissa av oss åtminstone.

..Och om inget annat så har vi män vårt mode att följa, ni har ert med smink och vad man ska ha på sig eller inte' osv. så.

Svar på tråden Skäggmode