• Madeleine Christiansen

En usel dag för mig

Ultraljudsundersökning då läkaren konstaterade att jag "snart" skulle få mens, inget visade på graviditetstesterna. Men i undersökningsrummet sa hon, ingen ägglossning på väg och att jag är i v 4+1 och mensen har fortfarande inte dykt upp 2 dagar senare. Cellprovtagning där man kunde se en förkortad livmodertapp. 5 sköterskor och en läkare ville att jag skulle sätta in mirena hormonspiral men jag vägrade. En sådan stor sak vill inte jag få in i min slida. Fy dagen fortsätter som vanligt. Den 13 e December fick jag ut en klump vid mens på 2 cm, missfall. Behöver läkaren göra skrapning nu när mensen inte kommit tillbaka eller är jag gravid igen?

• Svar på tråden En usel dag för mig
  • Madeleine Christiansen

Samt att jag inte vet när jag ska tillbaka nästa gång till sjukhuset. Idag är jag då enligt min kille i vecka 7, och enligt läkaren i v 4+3 idag då mensen fortfarande inte är här. Va på gyn den 9/1

• Madeleine Christiansen

Samt att jag inte vet när jag ska tillbaka nästa gång till sjukhuset. Idag är jag då enligt min kille i vecka 7, och enligt läkaren i v 4+3 idag då mensen fortfarande inte är här. Va på gyn den 9/1 en vecka tillbaka i tiden så har mitt humör varit helt förjävlig.

• Jemp

Jag förstår nog inte. Att mensen inte kommit tillbaka mindre än en månad efter missfall är inte konstigt. Är du inte gravid är du ju inte i någon vecka alls. Finns någon bakgrund jag missar? Ring mottagningen för att boka ny tid om du vill dit igen. 

• Madeleine Christiansen

Min förra mens startade den 7 December och jag har vänner till mig som säger både klimakteriebesvär och att mensen beror på att den borde varit här nu för någon vecka sedan, fick en blodliknande klump den 13 December och jag misstänkte då att detta va ett missfall. Läkaren ville inte säga mycket mer än att 5 sköterskor sa gravid till mig, måste jag då genomgå en skrapning eller är detta en ny graviditet?

• Madeleine Christiansen

ÄR DETTA EN SKRAPNING? Jag fick mina vänner att titta på missfallet började blöda den 7 December och klumpen kom ut den 13 December, blödde bara 1 dag extra mensen slutade den 14 December, läkaren den 9 Januari sa att jag va i vecka 4+1 undrar om det är farligt att inte blöda mer efter den 13 December?... mensen har inte kommit efter den 14 December. Vecka 4+1 låter lite skumt. Mvh 

• Jemp

Det är svårt att hänga med. Du skriver att du är undersökt med ultraljud och att de sa att mensen snart borde komma? Då bör de ju ha sett både att du inte är gravid och att du inte behöver skrapning? (Antar det var därför ul gjordes?). Eller varför var du där? 

Sköterskorna kan ju inte både sagt att du var gravid (trots ul och negativt test) och samtidigt vilja sätta in spiral? Varför rekommenderar de spiral om du vill bli gravid för övrigt, eller anses det olämpligt pga livmodertappen (här har jag själv ingen koll)?

• Jemp

Efter ett missfall kan det ta ett tag innan mensen kommer igång. Vilken vecka var du i då?

• Madeleine Christiansen

Läkaren sa v 4+1 den 9 januari, och att jag hade inte den tiden på mig för att göra mätningarna som brukade göras i mina tidigare graviditeter, nu är jag orolig för de som hände mig i December, så dom inte misstänker att det även har gått lång tid efter missfall? Jag fick inte svar mer än de jag skrev om, konstigt nog är spiralinsättning även en skrapning då eller för de har ju gått 4 veckor sen klumpen till läkarbesöket gjordes och ingen mens efter detta. 

Svar på tråden En usel dag för mig